آخرین اخبارافغانستانسیاست

پیام عیدی محقق: دوستان ما نیز در کنار دشمنان ایستادند و در خیال تبدیل شدن دشمن به دوست، بازی خوردند

خبرگزاری دید: محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در پیامی به مناسبت عید قربان گفته که «امسال مردم ما در شرایطی به استقبال عید اضحی می‌روند که در کشور ما استبداد حاکم است…».

حاجی محمد محقق روز چهارشنبه(۷ سرطان) در پیامی به مناسبت عید قربان وضعیت افغانستان را «بحرانی» دانسته و تاکید کرده که سرزمین آبایی مردم به حراج «جنکجویان مزدور خارجی» گذاشته شده است.

او در این پیام نوشته: «امسال عید اضحی در شرایطی فرا رسیده که ملیون ها نفر از وطن آبایی شان مهاجر شده اند و ماه ها در پشت مرزهای مسدود همسایگان به سختی روز گار گذرانیدند و هنوز هم ده هزار خانواده در راه ترک وطن قرار دارند».

آقای محقق عید امسال را «عید مصیبت داری، آوارگی و از دست دادن هویت و گم شدن در سرنوشت نامعلوم» خوانده و افزوده که ملت ما روزهای سیاه و سختی را سپری می‌کنند.

محقق: «امسال مردم ما به چشم سر می‌بینند که چگونه سر زمین آبایی شان برای اسکان جنگجویان مزدور خارجی به حراج مجانی گذاشته شده و منطقه شان به اجبار وادار به  تغییر هویت می‌شود». 

محقق در این پیام تسلط مجدد طا-لبان را معامله خوانده و از دوستانی یاد کرده که در کنار به قول دشمنان قرار گرفته و فریب خورده‌اند.

او روشن نکرده که منظورش از دوستان کدام طرف یا کشور است.

گفتنی است که محمد محقق از چهره‌های برجسته مخالف طا-لبان است و اکنون در خارج از کشور زندگی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا