آخرین اخباراسلایدشوجهان

چرا ترامپ هنگام سخنرانی در باره قدس، به «تته پته» افتاد


پس از چند روز که از به رسمیت شناختن قدس از سوی ترامپ به عنوان پایتخت اسراییل می‎گذرد، برخی از امریکایی‎ها این پرسش را مطرح کرده‎اند که چرا ترامپ در هنگام سخنرانی در باره قدس به لکنت زبان گرفتار شد.
به نقل از العربیه، دونالد ترامپ هنگامی که در مورد بیت‎المقدس سخنرانی داشت به لکنت زبان افتاد و در تلفظ حروف «L.S» به مشکل مواجه شد.
این سوال اما، در شبکه‎های اجتماعی میان شهروندان امریکا دست به دست می‎شود که راز لکنت زبان ترامپ در هنگام سخنرانی در مورد قدس چیست؟
دونالد ترامپ سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت می‌شناسد و سفارت آمریکا را از تل‌ابیب به این شهر منتقل خواهد کرد. با این حال او زمانی که می‌خواست بگوید قدس را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت می‌شناسد، دچار لکنت زبان شد و چند کلمه از حرف‌هایش را نتوانست به درستی ادا کند. او “یونایتد استیت” را “یونایتد شتیت” تلفظ کرد.
میا فارو بازیگر آمریکایی یکی از اولین کسانی بود که متوجه لکنت زبان ترامپ شد و بلافاصله در توییتر به این موضوع اشاره و دلیل آن را جویا شد.
«جان آرافوزیس» روزنامه‌نگار و فعال حقوق آمریکایی نیز بخشی از ویدیوی صحبت ترامپ را منتشر کرد و به لکنت زبان او اشاره کرد.
در همین حال، نیویورک‎پُست نیز نوشت که سخنرانی ترامپ و به ویژه بخش آخر آن، آمریکایی‌ها را دچار بهت و سردرگمی کرد.
زاک پیتاکناس معاون سابق هیلاری کلینتون در توییتر نوشت: «آیا خواب می‌بینم یا سخنرانی ترامپ به شکل ناباورانه‌ای دچار لکنت بود.
برخی کاربران امریکایی نیز پرسیده‌اند که آیا رییس‌جمهورشان دارویی مصرف می‌کند؟ ترامپ در سخنرانی روز سه‌شنبه خود که ۱۱ دقیقه طول کشید، استیت را اشتیت تلفظ کرد و از دقیقه ۸ به بعد برای تلفظ حرف لام به شدت دچار مشکل شد. او برای تلفظ صحیح کلمه so totally predictable ناچار شد زبان خود را به شکل کاملاً آشکاری به عقب بازگرداند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا