آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

وزارت خارجه ایران:

چهل سال از برادران و خواهران افغانی میزبانی کردیم/ برخی در تلاش تخریب روابط حسنه ما هستند

عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که کشورش با فغانستان روابط حسنه دارد و چهل سال میزبان مردم افغانستان بوده است. آقای موسوی همچنان تاکید کرد که ایران با افغانستان روابط حسنه دارد و کسانی تلاش می‌کنند که این روابط مخدوش شود.

به نقل از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه(۲۶جوزا) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

موسوی درباره مناسبات ایران و افغانستان و مسائل پیش آمده گفت: روابط ما با کشورهای همسایه می‌خواهیم روابط خوبی باشد و هست. هر کشوری برای همسایگان حساب ویژه‌ای باز می‌‌کند. روابط با افغانستان همین اولویت را داشته و دارد. روابط خوبی داریم. ایران چهار دهه است میزبان برادران و خواهران افغانستانی در ایران بدون منت است و آرزومند صلح و امنیت در آن کشور است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران بیان کرد: بارها این نکات را به سفیر افغانستان یادآور شدیم. عده‌ای تجمع غیرقانونی در مقابل سفارت ما برگزار و سعی کردند از این فضا به نفع تخریب روابط سوء استفاده کنند. به سفیر افغانستان این هشدار و تذکر را دادیم.

آقای موسوی افزود، عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان در تهران برای پاره‌ای توضیحات در وزارت امور خارجه حاضر شده و در این مورد توضیحاتی ارائه داده است.

در جریان این دیدار مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران مراتب نگرانی از تاثیر اقدامات غلط این گروه قلیل بر روابط همسایگی دو کشور را ابراز کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا