آخرین اخبارافغانستانسیاست

کاخ سفید: غنی تا آخرین لحظه فرار قول داده بود که در افغانستان بماند

خبرگزاری دید: کاخ سفید به تازگی در پیوند به خروج از افغانستان گفته است که اشرف غنی رییس جمهور فراری افغانستان تا آخرین لحظات قبل از فرار قول داده بود که در افغانستان بماند.

جان کربی سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در یک نشست خبری گفت که هیچ نهادی هم فرار سریع اشرف غنی را پیش‌بینی نکرده بود.

درحالی‌که این روزها گزارش‌دهی نهادهای رسمی امریکا از نحوه خروج نظامیان این کشور از افغانستان و اظهارنظرها درباره آن در شمار اخبار داغ سیاسی به شمار می‌رود، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفت که اشرف غنی ریٔیس ‌جمهور پیشین افغانستان تا لحظه فرار به امریکا گفته بود که قصد ترک افغانستان را ندارد.

نحوه فرار اشرف غنی احمدزی همواره با اخبار و حواشی متعددی همراه بوده است، از جمله اینکه گفته شده بود غنی با بسته‌های حاوی میلیون‌ها دالر فرار کرده است.

با این حال، اشرف غنی این اتهامات را همواره رد کرده و مدعی شده است هیچ پولی را از افغانستان به همراه خود خارج نکرده است.

همچنین گفته شده در روز سقوط دولت اشرف غنی، افرادی از گارد ویژه ریاست جمهوری به اطلاع بسم‌الله محمدی(وزیر دفاع وقت) رساندند که زمانی که برخی از این نیروها کوشیدند مانع خروج غنی و حمدالله محب و سایرین از ساختمان ارگ به سمت هلیکوپتر شوند، نیروهای امنیتی مورد اعتماد غنی، کیسه‌های دالر را به سمت این افراد پرتاب کردند تا آن‌ها مشغول جمع‌آوری پول شوند و فرصت کافی برای گریز رییس جمهور به ‌دست آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا