آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

کارگاه مدیریت سرمایه‌ها و دارایی‌های نامشهود سازمان‌ها در هرات


کارگاهی تحت عنوان « مدیریت سرمایه‌ها و دارایی‎های نامشهود سازمان‌ها» در شورای متخصصان هرات که روز گذشته برگزار شده بود، امروز خاتمه یافت.
به گزارش خبرگزاری دید، موضوع انتخاب شده در این کارگاه معرفی جدیدترین و مهم‌ترین دانش روز بود که تمام سازمان‌ها باید با در نظرداشت آن استراتیژی و پلان آینده خود را طرح کنند.
در این کارگاه دارایی‌های نامشهود، بیشتر به دارایی‌های اطلاق شد که شکل فزیکی و مالی نداشته ولی تأثیرگذاری آن بیشتر از هر نوع دارایی دیگر در اقتصاد و منافع سازمان‌ها می‌باشد.
احمد جاوید فاضلی، ارایه کننده کارگاه مذکور گفت: این نوع دارایی بخاطر اهمیت زیاد خود، می‌تواند در آینده بعنوان عامل پیش‎بینی کننده وضعیت یک سازمان تلقی شود.
وی افزود، مدیریت این نوع دارایی امروز بعنوان یکی از مهم‎ترین نوع مدیریت در تمامی ارگان‌ها شناخته شده که متأسفانه در جامعه‌ای مثل افغانستان کمتر به آن توجه می‌شود.
آقای فاضلی به این باور است که تحقیق وتوسعه، اطلاعات و دانش، امروزه اصلی ترین دارایی‌های یک سازمان بوده که با فراگیری دانش مدیریت دارایی‌های نامشهود، می‌توان از چالش‌های فراروی سازمان‌ها جلوگیری کرد.
موصوف همچنان ابراز داشت که اشتراک جوانان در چنین کارگاه‌هایی می‌تواند باعث افزایش خلاقیت، نوآوری و بالآخره باعث افزایش دانش جوانان شود.
در همین حال، بانو فریبا همتی یکتن از اشتراک کنندگان این کارگاه می‌گوید: با اشتراک در این کارگاه من با دانش روز مدیریت، چگونگی ایجاد انگیزه برای کارکنان و چگونگی مدیریت استعدادها آشنا شده‌ام و تلاش خواهم کرد تا با افزایش دانش‌های این‎چنینی به یک مدیر لایق تبدیل شوم.
همچنان فرهاد قادری یکی دیگر از اشتراک کنندگان، مدیریت دارایی‌ها را در سازمان‌ها بعنوان یکی از موضوعات اساسی خوانده و گفت که تمام تجار باید بخاطر پیش برد بهتر امورات خود این دانش را فرابگیرند.
این کارگاه امروز با اشتراک بیش از ۴۰ نفر از دانشجویان و کارمندان خاتمه یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا