آخرین اخبارافغانستانایرانخبر های مهمسیاست

روز جهانی حقوق بشر؛

کاظمی قمی: دنیا با نقض حقوق بشر توسط مدعیان غربی آن در افغانستان غزه و یمن مواجه است

خبرگزاری دید: حسن کاظمی قمی نماینده ویژه و سفیر ایران در کابل، به مناسبت روز جهانی حقوق بشر با اشاره به وضعیت غزه، یمن و افغانستان امریکا و غرب را متهم به نقض حقوق بشر کرده است.

آقای کاظمی قمی روز یکشنبه(۱۹ قوس/۱۰ دسمبر) در پستی در اکس نوشته است که اگر اعلامیه جهانی حقوق بشر نتواند متضمن عدالت برای هزاران قربانی جنایت و اشغالگری امریکا و اسراییل از افغانستان تا غزه باشد، صرفاً یک مانیفست سیاسی است.

قمی: «روز تولد اعلامیه_جهانی_حقوق‌_بشر روز بازخواست از بزرگترین ناقض حقوق بشر در افغانستان و جهان، یعنی آمریکا است. مادامی که جنایات جنگی آمریکا و هم‌پیمانانش علیه مردم غیرنظامی و… مورد پیگرد قرار نگرفته، این اعلامیه همچنان یک سند سیاسی و در خدمت نظام سلطه باقی خواهد ماند».

او در ادامه تاکید کرده که «اعلامیه جهانی حقوق بشر اگر نتواند پژواک دادخواهی و متضمن عدالت برای هزاران کودک قربانی جنایت و اشغالگری آمریکا و اسراییل از افغانستان تا غزه باشد، صرفا یک مانیفست سیاسی برای تحکیم و تحمیل نظام سلطه است».

به باور کاظمی قمی، «دنیا همچنان با معضل نقض حقوق بشر توسط مدعیان غربی آن در افغانستان، غزه و یمن روبرو است؛ جهان در انتطار و تشنه برقراری حقوق حقه بشر و برقراری عدالت و مجازات ناقضین آن است ما به چیزی فراتر از یک اعلامیه برای دستیابی به عدالت و اعاده راستین حقوق واقعی بشر نیازمندیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا