آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمدولت فراگیرسیاستگزارش

تجلیل از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کابل؛

کاظمی قمی: سازمان ملل از تلاش‌های منطقه‌ای در قضیه افغانستان حمایت کند

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه و سفیر ایران در کابل، در مراسم تجلیل از ۴۵مین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آن کشور، گفت که هدف از ایجاد گروه تماس منطقه‌ای کمک به ایجاد ثبات در افغانستان است.

نماینده ویژه و سفیر ایران در کابل روز یکشنبه(۲۲ دلو) در مراسم تجلیل از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آن کشور به خبرگزاری دید گفت که تهران از نشست دوحه انتظار دارد که از تلاش‌های منطقه‌ای در خصوص افغانستان حمایت کند.

کاظمی قمی تصریح کرد که کشورش در این نشست و هر نشست دیگری که در پیوند به ثبات و ایجاد دولت فراگیر در افغانستان گردد، فعالانه اشتراک و تلاش می‌کند.

او با اشاره به ایجاد گروه تماس منطقه‌ای به ابتکار کشورش، افزود که انتظار می‌رود که نشست دوحه در راستای این راهکار ادامه یابد و سنت‌های بومی افغانستان و همسایگانش را مد نظر قرار بدهد.

کاظمی قمی: هر اقدامی که بتواند تاثیری در بهبود شرایط افغانستان داشته باشد، جمهوری اسلامی ایران از آن استقبال می‌کند، اما آنچیزی که ما انتظار داریم از جامعه جهانی این است که در همسویی با ابتکارات منطقه‌ای با توجه به این که بیشترین سطح همکاری را کشورهای منطقه با افغانستان دارند و بیشتری دغدغه‌هایی که وجود دارد بین افغانستان و کشورهای منطقه است، مسئله امنیت است، تروریزم است، سازندگی کشور است، همکاری های اقتصادی و موضوعات مهمی است با توجه به اهتمامی که امروز کشورهای منطقه در خصوص افغانستان دارند، انتظار این است که جامعه جهانی از آن حمایت کند.

نماینده ویژه ایران ابراز امیدواری کرد که نشست دوم دوحه سازنده باشد، اما خاطر نشان کرد که هنوز زود است که در خصوص برایند نشست دوحه قضاوت کند.

او افزود: باید دیده شود که مسیری را که نشست دوحه می‌رود آیا کمک می‌کند به سازندگی در افغانستان یا نه، اگر اینگونه باشد قطعاً مورد حمایت جمهوری اسلامی است.

این در حالی است که پیش از این ایران همواره خواستار ایجاد دولت فراگیر در افغانستان شده و ابتکار گروه تماس منطقه‌ای را ارائه کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا