آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشرخبر های مهمرسانه‌ها

کمپین نژادپرستانه علیه کُردها در جاپان

خبرگزاری دید: نشریات جاپانی از برگزاری دهها تظاهرات اعتراضی جاپانی ها علیه مهاجران خارجی از جمله دو هزار پناهنده کُرد در این کشور خبر داده اند. به نوشته ماینیچی معترضان حتی برخی مغازه ها را که توسط کُردها اداره می شود هدف رفتارهای خصومت آمیز خود قرار داده اند. همچنین این نشریه‌ها حتی از انتشار برخی شعارهای تهدید آمیز مانند « سلاخی کُردها» خبر داده است.

به نقل از کُرد پرس؛ رسانه ماینیچی جاپان در سلسله گزارشهایی به بررسی پدید تنفر جاپانی ها از حضور مهاجران سایر کشورها بویژه کردها در این کشور پرداخته است. به نوشته این نشریه، در ماههای اخیر کردهای مهاجر کرد ترکیه در جاپان از طریق ایمیل، تلفن و دیگر راههای ارتباطی به صورت علنی تهدید می شوند.

بر اساس این گزارش تهدید علیه کردهای ساکن جاپان که بیشتر آنها ساکن منطقه کاواگوچی در حومه توکیو پایتخت این کشور هستند، به نهادهای دولتی نیز سرایت کرده و اخیر شهرداری این منطقه موانع زیادی برای برگزاری جشن نوروز توسط کردها در یکی از پارکهای این منطقه ایجاد کرده بود.

این نشریه حتی از انتشار برخی شعارهای تهدید آمیز مانند « سلاخی کردها» خبر داده است. پروفسور تاکاهیرو آکدو، استاد دانشگاه اوزاکا درباره این مقوله گفته است در کشورهای غربی، عمدتا با توجه به این که ممکن است مهاجران فرصت های شغلی را از شهروندان مقیم بگیرند، مخالفتها با حضور مهاجران بیشتر جنبه اقتصادی دارد. با این حال، در ژاپن و با توجه به این که مردم ژاپن این کشور را امن می دانند نگرانی آنها از جنس امنیتی است. این نشریه ارتباط تنفر از کُردها در جاپان به اعلام تروریستی بودن برخی گروههای کُردی در ترکیه مانند پ.ک.ک از سوی دولت ترکیه را بعید ندانسته است.

این استاد دانشگاه درباره حجم وسیع ابراز تنفر از کردها در ژاپن گفته است بخشی از این مسئله به برچسب های تروریستی ارتباط دارد که به کردها زده شده است.

نشریات ژاپنی از برگزاری دهها تظاهرات اعتراضی جاپانی‌ها ها علیه مهاجران خارجی از جمله کردها خبر داده اند. به نوشته ماینیچی معترضان حتی برخی مغازه ها را که توسط کُردها اداره می شود هدف رفتارهای خصومت آمیز خود قرار داده اند.

به نوشته این نشریه از ۲۰۰۰ مهاجر کُرد ترکیه در جاپان تنها یک نفر توانسته است اقامت در این کشور را دریافت کند و بقیه در معرض خطر اخراج به ترکیه قرار دارند. این در حالی است که به نوشته روزنامه های جاپانی‌ها، بیشتر این افراد به دلیل رفتارهای خصمانه ترکیه نسبت به کردهای این کشور مجبور به مهاجرت شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا