آخرین اخباراسلایدشوجهان

کوریای شمالی در پی ساقط کردن جنگنده‌های امریکایی


وزیر خارجه کوریای شمالی می‌گوید، کشورش حق دارد بمب‌افکن‌های ارتش ایالات متحده امریکا را هدف قرار دهد و آن‌ها را حتی خارج از حریم هوایی خود سرنگون کند.
ری یوگ هو، وزیر خارجه کوریای شمالی، روز گذشته در جمع خبرنگاران در نیویارک تصریح کرد، جامعه جهانی باید به این موضوع واقف باشد که امریکا به کوریای شمالی اعلان جنگ کرده است.
وزیر امور خارجه کوریای شمالی در ادامه گفت:« بنابراین از زمانی که امریکا اعلان جنگ کرده، ما حق داریم هرگونه تدابیر و اقدامات برای تقابل با دشمن را به مرحله اجرا درآوریم، از جمله هدف قراردادن بمب‌افکن‌های این کشور حتی اگر در حریم هوایی کوریای شمالی نباشند.»
به نقل از یورونیوز، این سخنان در حالی ایراد می‌شود که تنش و درگیری‌های لفظی بین دو کشور به اوج خود رسیده است.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در اولین سخنرانی خود در سازمان ملل، کوریای شمالی را تهدید کرد که واشنگتن در صورت ادامه برنامه هسته‌ای و آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ و به خطر افتادن منافع ایالات متحده و متحدانش، کوریای شمالی را کاملاً نابود خواهد کرد.
پس از این، ری یوگ هو، وزیر خارجه کوریای شمالی، در صحن مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ضمن محکوم کردن سخنان رییس‌جمهوری امریکا، وی را دارای مشکلات روانی و «خود بزرگ‌بین» توصیف کرد.
در ادامه تنش‌های موجود، بمب‌افکن‌های ایالات متحده در نزدیکی سواحل کوریای شمالی به پرواز درآمدند و به نمایش قدرت پرداختند. پنتاگون این اقدام را ارسال پیامی روشن برای پیونگ یانگ خواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا