آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

گفت‌وگوی تیلفونی عبداللهیان و متقی در مورد کمک به ملت فلسطین و زلزله زدگان افغانستان

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه ایران در تماس تیلفونی با امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طا-لبان در مورد ارسال کمک‌ها و تیم‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده و تحولات در فلسطین تبادل نظر کرده‌اند.

سفارت ایران در کابل امروز دوشنبه(١٧ میزان) با نشر بیانیه‌ای گفته که این تماس تیلفونی شامگاه یکشنبه صورت گرفت و امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران ضمن ابراز همدردی و تسلیت به بازماندگان جان باختگان، آرزوی شفای عاجل برای مجروحین کرد.

عبداللهیان گفته که عصر روز گذشته تیم‌های نجات، امداد و کمک‌های ضروری جمهوری اسلامی ایران وارد افغانستان شده و به مناطق زلزله زده رفته اند.

در بیانیه آمده است که سرپرست وزارت خارجه طا-لبان از وزیرخارجه ایران برای همدردی و همراهی مردم ایران با  مردم افغانستان و ارسال تیم های امدادی و کمک‌‌های جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

در ادامه، طرفین با توجه به تحولات روز گذشته در غزه و مقاومت مردم فلسطین در مقابل اشغال سرزمین شان و هتک حرمت مسجد الاقصی توسط رژیم اسراییل رایزنی کردند.

وزیر خارجه ایران بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مسجد الاقصی تاکید کرده است.

سرپرست وزارت خارجه طا-لبان نیز ضمن تایید نظرات امیرعبداللهیان اظهار داشته که آن‌ها تحولات غزه را از نزدیک دنبال کرده و در این ارتباط یک اعلامیه پرمحتوی و محکم در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اشغال‌گران صادر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا