آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانسیاست

گفت‌وگوی ترامپ و مرکل پیرامون حضور نظامی شان در افغانستان

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا و انگلا مرکل، نخست‌وزیر آلمان، در یک نشست خبری مشترک در باره ماموریت نظامی دو کشور در افغانستان صحبت کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا از ماموریت نظامی آلمان در افغانستان ستایش کرد و گفت با خانم مرکل در باره نقش نیروهای این کشور صحبت کرده است.
انگلا مرکل، نخست‌وزیر آلمان گفت: پیرامون حضور نظامیان کشورش در افغانستان با ترامپ صحبت کرده است، ولی از دادن جزئیات بیشتر خودداری کرد.
کشور آلمان در چارچوب سازمان ناتو بعد از سقوط طالبان هزاران سرباز خود را به افغانستان مستقر کرد که بیشتر شان در ولایت‌های بلخ و کندز جابه‌جا شدند.
در حال حاضر این نیروها زیر نام«ماموریت حمایت قاطع» در بخش آموزش، مشوره‌دهی و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی کشور فعالیت دارند.
رهبران دو کشور گفتند که ما در بسیاری از موارد منافع مشترک داریم و دوستان خوب یکدیگر هستیم.
اما آقای ترامپ در باره تجارت آزاد میان کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس گفت: من انزوا‌طلب نیستم و از آزادی داد و ستد حمایت می‌کنم؛ اما این آزادی نتایج زیان‌باری داشته است.
آنگلا مرکل، نخست‌وزیر آلمان در پاسخ به اظهارت ترامپ، گفت که به نظر من«باید به جهانی‌شدن با روحیه‌ای باز نگریست» و خواستار از سرگیری گفت‌وگوها در باره پیمان تجاری و سرمایه‌گذاری دوسوی اقیانوس اطلس شد.
این مذاکرات در سال ۲۰۱۳ میان اروپا و امریکا آغاز و با مخالفت‌های گسترده‌ای از سوی انجمن‌های مدنی دو سوی اقیانوس اطلس مواجه شد.
صدر اعظم آلمان بی آنکه مستقیماً به اظهارات گذشته دونالد ترامپ اشاره کند، گفت: بهتر است به جای سخن‌گفتن در رسانه‌ها، رو در روی هم گفت‌وگو کنیم.
همچنین در این دیدار دو طرف روی موضوع پناهجویان و مهاجران بحث و تبادل نظر کردند. رییس‌جمهور امریکا مهاجرت را یک امتیاز خواند، نه یک حق و گفت: امنیت شهروندان‌مان اولویت اساسی ما است.
آنگلا مرکل نیز فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ را در باره محدود ساختن سفر شهروندان شش کشور مسلمان به امریکا مورد انتقاد قرار داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا