آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

یوناما: تلفات غیرنظامیان در افغانستان افزایش یافته است


یوناما طی یک گزارش تازه‌ا‌ی اعلام کرده است که در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷، بیش از دو هزار فرد ملکی در افغانستان در جریان جنگ‌ بین دولت و مخالفین کشته یا زخمی شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، یوناما از کشته‌شدن ۷۱۵ و زخمی‌شدن ۱۴۶۶ غیرنظامی خبر می‌دهد که چهار فیصد کاهش را در مقایسه به مدت مشابه در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد.
تدامیچی یاماماتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان، با تاکید براین‌که ارقام اخیر از تلفات غیرنظامیان بازتاب‌دهنده‌ افزایش تلفات روز افزون غیرنظامی است، از همه جناح‌های درگیر در منازعات مسلحانه می‌خواهد تا اقدامات فوری و نیرومندی را در زمینه حفاظت بهتر غیرنظامیان روی دست گیرند.
این گزارش در ادامه می‎افزاید که «یوناما حملاتی را ثبت کرده است که نشان می‌دهد، کارمندان غیرنظامی دولت، بزرگان قومی، مساجد اهل تشیع، ماین پاکان، کارمندان موسسات غیردولتی و غیرنظامیان به ظن حمایت از دولت، آماج حملات قرار گرفته‎اند.»
گفتنی است که پیش از این نیز سازمان ملل متحد از افزایش تلفات غیرنظامیان در جنگ افغانستان ابراز نگرانی کرده و از همه‌ طرف‌های درگیر خواسته بود که به غیرنظامیان آسیب‌ نرسانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا