آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهمزنان

یوناما یک سال دیگر هم در افغانستان می‌ماند

خبرگزاری دید: اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته (۲۵ حوت) به اتفاق آرا با تصویب قطعنامه‌ای، ماموریت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، یوناما را برای یک سال دیگر تمدید کرد. جاپان، مسئول پرونده افغانستان در شورای امنیت پیش‌نویس این قطعنامه را تهیه کرده بود.

“یامازاکی کازویوکی”سفیر و نماینده دائم ژاپن در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت نماینده جاپان در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت؛ که این کشور به تلاش خود برای مردم افغانستان ادامه می‌دهد و از نقش یوناما حمایت می‌کند.

یامازاکی تصریح نمود: که با توجه به وضعیت بد حقوق بشر به خصوص وضعیت زنان و دختران، و شرایط بشردوستانه در افغانستان، نقش یوناما بیش از هر زمانی دیگری مهم است.

او افزود که طبق توافق نشست دوحه، برای تعامل بهتر جامعه بین‌المللی با طا-لبان و اعتماد سازی با این گروه، ادامه ماموریت یوناما در افغانستان ضروری است.

آقای یامازاکی گفت که تمدید ماموریت یوناما پیام قوی به مردم افغانستان می‌فرستد که سازمان ملل با حمایت شورای امنیت به صورت خستگی‌ناپذیر برای افغان‌ها، به خصوص کسانی که در شرایط دشواری قرار دارند،‌ به کارش ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا