آخرین اخباراجتماعافغانستان

یک خبرنگار در کابل برای ۳۳ خانواده نیازمند مواد غذایی توزیع کرد

رسول شهزاد- کابل


خبرگزاری دید: یک خبرنگار به مناسبت عید سعید اضحی به ۳۳ خانواده بی‌بضاعت کابلی مواد غذایی توزیع کرد.

یک خبرنگار در کابل برای ۳۳ خانواده نیازمند مواد غذایی توزیع کرد

احمد ولید رشیدی خبرنگار دنمارکی که یک بنیاد خیریه و خبرگزاری زیر نام «بنیاد خیریه و خبرگزاری دی افغان» را مدیریت می‌کند، برای ۳۳ فامیل نیازمند کابلی مواد غذایی توزیع کرد.
آقای رشیدی روز جمعه (۱۷ سرطان) هنگام توزیع مواد غذایی به نیازمندان گفت: ما در ادامه کمک‌های بشری خویش به مردم افغانستان امروز هم برای ۳۳ فامیل نیازمند کابلی مواد غذایی توزیع کردیم.
او گفت: کمک‌های امروز ما به مناسبت روز عید سعید قربان انجام شده تا بتوانیم در این عید برای خانواده‌های فقیر افغان لبخند بیاوریم.
وی با بیان اینکه برنامه‌های امدادی‌ آن‌ها طی ۱۲ سال گذشته در افغانستان جریان داشته گفت: برنامه‌های کمکی ما بعد از این هم ادامه دارد و تلاش می‌کنیم که برنامه‌های کمکی خویش را در تمام ولایات افغانستان عملی کنیم.
این خبرنگار همچنان گفت که ما در کنار توزیع مواد غذایی و غیر غذایی به نیازمندان، برای تعدادی از معلولان و بیوه زنان نیز زمینه کار و خودکفایی را فراهم کردیم، برای شماری از معلولان دکان ایجاد کردیم و برای زنان ماشین‌های خیاطی را فراهم ساختیم تا بتواند از این طریق درآمد داشته باشند.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر شهروندان از فقر روز افزون، نبود کار و بلند رفتن قیمت‌ها شکایت دارند و می‌گویند که اگر وضعیت چنین ادامه داشته باشد، مردم یا از کشور فرار می‌کنند و یا هم تلف می‌شوند.
بعد از حاکمیت دوباره طا-لبان میلیون‌ها تن بیکار شدند، شماری برای گذراندن زندگی به کشورهای همسایه مهاجرت کردند. سازمان‌های بین‌المللی و شماری از کشورها کمک‌های بشردوستانه شان را به افغانستان فرستاده، ولی شهروندان همواره از نبود شفافیت در توزیع این کمک‌ها شکایت دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا