آخرین اخبارجهانسیاست

ترامپ منفورترین چهره در جشنواره «باروت تر» شد

از سال ۱۳۹۱ جشنواره‌ای با عنوان «باروت تر» و با هدف انتخاب منفورترین فرد سال در نگاه مردم برگزار و در پایان به منفورترین چهره سال جایزهای نمادین اهداء می‌شود.
از سال ۱۳۹۱ هر ساله جشنواره‌ای با عنوان «باروت تر» و با هدف انتخاب منفورترین فرد سال در نگاه مردم (در طول برگزاری راهپیمایی بازگشت) برگزار میشود و در پایان به منفورترین فرد سال از نگاه ملت‌ها جایزه‌ای نمادین تعلق میگیرد.
امسال نیز در حاشیهای راهپیمایی بازگشت که در نوار غزه و کرانه باختری برگزار شد و به طور مشابه نظرسنجی که در یمن صورت گرفت؛ مردم یمن و فلسطین از میان سه گزینه « دونالد ترامپ، نیکی هیلی و نتانیاهو»، ترامپ را به عنوان منفورترین شخص سال انتخاب کردند و جایزه نمادین منفورترین شخص سال به وی تعلق گرفت.
در نگاهی تحلیلی، می‌توان روی‌کرد مردم دنیا به حاکمیت امریکا را درک کرد؛ چرا که از میان سه گزینه فردی که همان رییس جمهور امریکا است به عنوان منفورترین فرد سال انتخاب می‌شود؛ در حالی که در نگاه اول باید نتانیاهو که عامل مستقیم «جنایات» در فلسطین است نسبت بالاتری از آراء را به خود اختصاص میداد.
علت این رای را باید در انزجار افکار عمومی و به ویژه مردم یمن و فلسطین از سیاست‌های امریکا و مداخلات آن دانست.
افکار عمومی در حال حاضر رییس جمهور ایالات متحده امریکا را به عنوان تصمیم‌گیر اصلی میبینند و نتانیاهو و هیلی را عاملان حاکمیت امریکا و ترامپ می‌دانند.
در همین راستا، کارنامه ترامپ در ایام ریاست جمهوری وی نیز می‌تواند دلیل این انتخاب و رای ندادن به گزینه‌های دیگر را روشن‌تر کند.
ترامپ در همین مدت کوتاه تصدی مقام ریاست جمهوری امریکا، اقدامات و سیاست‌های خصمانه گستردهای در برابر دیگر ملتها در پیش گرفته است که همین مداخلات و سیاستهای یک جانبه‌گرایانه موجبات خشم و نفرت سایر ملتها را فراهم آورده است .
از جمله اقدامات نفرت‌پراکنانه ترامپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– حمایت از عربستان و مشارکت با ایتلاف سعودی در حمله به یمن
– امضای پیمان منع ورود اتباع شش کشور از جمله ایران ، سوریه و یمن به ایالات متحده امریکا
– حمایت مستمر از «تروریست‌ها» در سوریه
– پذیرفتن «قدس» به عنوان پایتخت اسراییل و حمایت از جنایات این کشور در فلسطین
– مواضع و اظهارات گستاخانه در قبال کشورهای متعدد و تلاش برای بسط هژمونی در حال اضمحلال غرب در کل جهان.
منبع : افغان ایرکا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا