آخرین اخبارجهانسیاست

کارمندان گوگل به همکاری با پنتاگون مخالفت کردند

هزاران نفر از کارکنان گوگل با امضای یک نامه سرگشاده از مدیران این غول انترنتی خواستند کار روی یک پروژه متعلق به ارتش امریکا را متوقف کند.
به نقل از بی بی سی، این پروژه «ماون» نام دارد و هدف از آن استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود میزان دقت حملات هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) گفته شده است.
پیشتر گوگل تایید کرده بود که وزارت دفاع امریکا اجازه استفاده از تکنولوژی تشخیص تصویری این شرکت را در بخش‌هایی از پروژه‌های نظامی دریافت کرده است.
کارکنان این شرکت می‌گویند که دخالت گوگل در این پروژه «صدمه جبران ناپذیری» به نام این شرکت خواهد داشت.
در این نامه که خطاب به «ساندار پیچای» مدیر عامل اجرایی شرکت گوگل، نوشته شده، آمده:« ما معتقدیم که گوگل نباید در پروژه‌های جنگی دخالت کند.»
« ما خواهان لغو پروژه ماون هستیم و از گوگل می‌خواهیم که سیاست شفافی تعیین، منتشر و اجرا کند که براساس آن نه شرکت گوگل و نه هیچکدام از پیمانکارانش، هرگز نباید دست به ساخت تکنولوژی ادوات جنگی بزنند.»
نه به پروژه‌های نظامی
براساس گزارش روزنامه نیویارک تایمز، این نامه به امضای ۳۱۰۰ کارمند شرکت گوگل از جمله «ده‌ها مهندس ارشد» آن رسیده است و کارمندان گوگل پیشتر هم نگرانی خود را درباره این همکاری به مدیران خود منتقل کرده بودند.
شرکت گوگل بیش از ۸۸ هزار کارمند در سراسر جهان دارد.
در واکنش به این نگرانی‌ها، «دیان گرین»، از مدیران گوگل به کارمندان شرکت اطمینان داد که تکنولوژی گوگل نه در ساخت سلاح استفاده خواهد شد و نه برای به پرواز درآوردن پهپادها.
با این حال، امضا کنندگان نامه احساس می‌کنند که این غول انترنت اعتماد کاربرانش را به خطر انداخته است و «مسئولیت اخلاقی و عرفی» خود را نادیده گرفته است.
حدود یک ماه پیش گوگل تایید کرد که وزارت دفاع امریکا اجازه استفاده از تکنولوژی تشخیص تصویری این شرکت را در بخش‌هایی از پروژه‌های نظامی دریافت کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا