آخرین اخبارافغانستانسیاست

والی طالبان برای کندز به عنوان زندانی حزب اسلامی آزاد شده است

یک سناتور مدعی است که حکومت والی خود خوانده پیشین طالبان را برای کندز که در زندان پلچرخی زندانی بود، به عنوان عضو زندانی حزب اسلامی رها کرده است و این فرد دوباره به صف طالبان پیوسته است.



یک سناتور مدعی است که حکومت والی خود خوانده پیشین طالبان را برای کندز که در زندان پلچرخی زندانی بود، به عنوان عضو زندانی حزب اسلامی رها کرده است و این فرد دوباره به صف طالبان پیوسته است.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله قرلُق نماينده مردم کندز در مجلس نماينده‌گان، گفت:« مولوی عبدالرحمن که قبلاً از سوی طالبان به عنوان والی خودخوانده اين گروه، برای کندز گماشته شده بود، چندی پيش در چارچوب زندانيان حزب اسلامی از زندان آزاد شده است.»
مولوی عبدالرحمن حدود ۱۰ سال پيش از سوی نيروهای امنيتی در ولايت ننگرهار بازداشت شده بود و در زندان پلچرخی در کابل نگه‌داری می‌شد.
آقای قرلُق افزوده است که مولوی عبدالرحمن هم‌اکنون به ولايت کندز برگشته و فعاليت‌های تروريستی و تخريبی را بر ضد دولت در اين ولايت آغاز کرده است.
او تاکيد کرد که مولوی عبدالرحمن هم‌اکنون يک جبهه جديد جنگی را عليه دولت در ولسوالی دشت ارچی ولايت کندز بازگشايی کرده و در چندين عمليات ضد دولتی نيز شرکت کرده است.
آقای قرلُق با انتقاد تند از حکومت گفته است، در رهايی زندانيان حزب اسلامی از دقت لازم کار گرفته نمی‌شود و ادعاهای ديگر نيز وجود دارد که بسياری از فرماندهان ديگر طالبان نيز در ميان زندانيان حزب اسلامی از زندان‌ها آزاد شده‌اند.

وی، از رهايی دوباره مولوی عبدالرحمان ابراز نگرانی کرده و گفته است که نهادهای امنيتی بايد هرچه زودتر براي بازداشت دوباره اين سردسته گروه طالبان اقدام کنند.
از سويی هم، فضل‌هادی مسلم‌‌يار رييس مجلس سنا نيز خواستار بررسی چگونگی رهايی مولوی عبدالرحمان شد.

آقاي مسلم‌يار تاکيد کرده است، اين مسئله بايد مشخص شود که اين فرمانده طالبان در چوکات زندانيان حزب اسلامی از زندان آزاد شده است، يا ميعاد زندان او به سر رسيده بود و يا هم با استفاده از فرمان تخفيف مقام رياست جمهوري آزاد شده است.
اين در حالی است که پيش از اين جنرال عبدالرازق فرمانده پوليس کندهار نيز چندی پيش مدعی شده بود که يک فردي که در چارچوب زندانيان حزب اسلامی از زندان آزاد شده بود، بالای يک کاروان نظامی نيروهای خارجی در ولايت کندهار حمله انتحاری انجام داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا