آخرین اخبارافغانستانفرهنگ و دانش

رونمایی از « کلک ششم»؛ سریال هنریِ در جهت رشد فرهنگی هرات

سریال کلک ششم با هنرنمایی یکصد هنرمند ولایت هرات که در طول یکسال تولید گردیده، بعد ازظهر روز گذشته رونمایی شد.


سریال کلک ششم با هنرنمایی یکصد هنرمند ولایت هرات که در طول یکسال تولید گردیده، بعد ازظهر روز گذشته رونمایی شد.
نقش مرکزی این سریال را ۱۳ هنرپیشه زن و ۱۷ هنرپیشه مرد عهده‌دار بوده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، مونسه حسن‌زاده معاون امور اجتماعی و سرپرست مقام ولایت هرات، موفقیت‌های فرهنگیان و هنرمندان را در جهت رشد و اعتلای فرهنگ اصیل کشورمان تبریک گفت و از تلاش‌های مسئولان موسسه تولیدی آشنای هنر در زمینه تولید ۳۲ فیلم کوتاه و بلند هنری و سه سریال که در جشنواره‌های محلی و ملی خوب درخشیدند ابراز امتنان نمود.
سرپرست مقام ولایت افزود:« هرات با پیشینه درخشان فرهنگی و تاریخی همیشه پیشتاز حوزه فرهنگ، ادب و هنر کشور بوده و اکنون نیز مهمترین کانون فرهنگی-هنری افغانستان به‌ شمار می‌آید، وجود چندین انجمن هنری و فرهنگی مرکزیت هرات را به عنوان کانون اصلی ادب و فرهنگ و هنر افغانستان تثبيت کرده است.»
حسن‌زاده: ولی می‌خواهیم به هنرمندان عزیز نوید دهم که شب هجران بسر خواهد رسید و این شهر فرهنگی صاحب سیمنا و تیاتر می‌شود.
خانم حسن‌زاده گفت: مقام ولایت هرات تلاش دارد تا در هماهنگی با مقامات مرکزی به زودی تهداب مجهزترین و مجلل‌ترین سالون تیاتر را در شهر هرات تهداب گذاری نماید.
بر اساس فیصله جلسه اداری ولایت، قرار است چندین جریب زمین در بهترین موقعیت شهر هرات در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا از آن به خاطر اعمار سالون سینما و تیاتر استفاده شود.
درین میان، آریا رئوفیان رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات نیز تلاش‌های هنرمندان و فرهنگیان را قابل تحسین خواند و گفت، هرات نخستین ولایت در سطح افغانستان است که پیشگام تولید فیلم و سریال‌های داخلی است.
رییس اطلاعات و فرهنگ هرات با تایید برخی دشواری‌های هنرمندان، رشد هنر درین ولایت باستانی را مایه امیدواری خواند و ابراز امیدواری نمود تا در سال آینده شهر هرات صاحب سالون سینما و تیاتر شود.
قرار است سریال کلک ششم بعد از این از طریق چندین رسانه محلی نشر و پخش شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا