آخرین اخباراجتماعافغانستانسینمافرهنگ عامه

«قهرمانان وطن» در هرات روی پرده نقره‌ای رفت

فلم «قهرمانان وطن» به کارگردانی خالد یعقوبی در حضور رییس و برخی مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ، نیروهای امنیتی، هنرمندان و جوانان در یکی از سالون‌های شهر هرات به نمایش گذاشته شد.

این فلم روی زندگی سربازی می‌چرخد که به خاطر تامین امنیت و مقابله با دشمن تا آخرین حد توانش ایستاده‌گی می‌کند و دشمنان کشور را نابود می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری دید، آریا رئوفیان رییس اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات، با ابراز خرسندی از فعالیت‌های هنری هنرمندان می‌گوید: با آن که در این فلم برخی کاستی‌ها بنابر کمبود امکانات و تجهیزات احساس می‌شود، اما در عین زمان نقاط مثبت و برجسته زیادی را با خود دارد که کار بسیار قوی و تاثیرگذاری جلوه می‌کند.

آقای رئوفیان، سینما را یکی از ابزارهای بسیار تاثیرگذار و بزرگی برای انعکاس دردها، دستاوردها، قوت‌ها، ارزش‌ها و فرهنگ یک کشور می‌داند.

وی، همچنین با پیشنهاد تماشای این فلم از سوی سربازان گفت: سربازان وطن با دیدن این فلم به وظیفه مقدس شان برای تامین امنیت کشور افتخار خواهند کرد.

همچنین، خالد یعقوبی کارگردان این فلم می‌گوید: این فلم که به حمایت از نیروهای امنیتی ساخته شده، یک سال زمان گرفت تا تکمیل شده کار آن نهایی شود، خالد این فلم را به هزینه شخصی خود تولید نموده که ٨۰ دقیقه را در بر گرفته است.

در تولید این فلم بیش از ۶۰ تن نقش بازی کرده است که برخی از هنرمندان تیاتر اداره اطلاعات و فرهنگ هرات نیز سهم دارند.

آقای یعقوبی یکی از مشکلات عمده را نبود سالون سینما گفت و از مسئولان خواست تا برای هنرمندان امکانات اولیه را برای پیش‌برد کارهای‌شان فراهم سازند.

قابل ذکر است که در طی سال جاری تاکنون این سومین فلمی است که روی پرده نمایش می‌رود و در کنار آن سریال کلک ششم نیز اکران و به بازار عرضه شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا