آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادث

آغاز کمپاین جمع‌آوری کمک مالی به زلزله‌زدگان هرات از سوی سازمان ملل

خبرگزاری دید: آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد درخواست بشردوستانه ۱۴٫۴ میلیون دالری را برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور آغاز کرد.

این کمک مالی به منظور ارایه سرپناه، بخاری و لباس گرم به بازماندگانی که در فضای باز می‌خوابند، راه اندازی شده است.

آژانس پناهندگان ملل متحد همچنین کمک و مشاوره حقوقی، از جمله کمک به بازیابی و پردازش اسناد مهم را ارایه خواهد کرد تا خانواده‌ها، از جمله پناهندگان و آوارگان داخلی، بتوانند از حقوق مدنی خود استفاده کنند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد اوایل این هفته درخواست اولیه برای ارایه مراقبت‌های اضطراری و تروما را برای نوزادان و کودکان، تعمیر مکتب‌ها و امکانات مراقبت‌های صحی و ارایه حمایت‌های بهداشت روانی به مبلغ ۲۰ میلیون دالر تقاضا کرد.

به گفته آژانس سازمان ملل، جوامع در منطقه قبلاً از اثرات سال‌ها درگیری، ناامنی و بلایای ناشی از آب و هوا دچار چالش بوده‌اند.

سرپرست نماینده یونیسف در افغانستان گفته است: این محرومیت‌ها اکنون با هم یکجا شده‌اند و یک وضعیت اضطراری بشردوستانه بی‌سابقه برای کودکان به وجود آمده است.

یونیسف و شرکای آن از روز اول در صحنه بوده اند و به کودکان کمک می‌کنند، اما به حمایت بیشتری نیاز است تا مراقبت‌های بهداشتی، حفاظتی و آب را که به شدت به آن نیاز است، به کودکان ارائه دهند‌.

در همین حال، آژانس‌ها و شرکای سازمان ملل به تلاش‌های امدادی ادامه می‌دهند و میزان خسارات را پس از پس‌لرزه روز چهارشنبه ارزیابی می‌کنند.

اوچا گفته که آسیب به تأسیسات بهداشتی نگران‌کننده است، زیرا بیش از ۵۸۰ هزار نفر از خدمات پزشکی محروم شده اند، چندین مکتب نیز آسیب دیده و فعال نیست.

در پاسخ، برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) بیش از ۹۵ تن بسته غذایی و کالاهای غذایی را به هزاران نفر از مردم آسیب دیده و همچنین سایر سازمان‌ها کمک‌های غذایی به بیش از ۵۵۰ خانواده در روستاهای آسیب دیده توزیع کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا