آخرین اخبارافغانستانصحت

آغاز کمپاین واکسین پولیو در حوزه جنوب شرق

خبرگزاری دید: به دنبال تثبیت یک واقعه مثبت پولیو در سال ۲۰۲۲ در ولسوالی دیله ولایت پکتیکا، کمپاین واکسین پولیو به شمول پکتیکا در ۴ ولایت دیگر حوزه جنوب شرق کشور آغاز شد.

کمپاین واکسین پولیو
مسئولان مرکز اضطراری محو پولیو به رسانه‌ها گفتند که به منظور جلوگیری از شیوع بیماری پولیو، در چهار ولایت حوزه جنوب شرق سه کمپاین پی در پی را برنامه‌ریزی کرده‌اند که کمپاین نخست آن روز گذشته آغاز شد و کمپاین دوم آن به تاریخ نهم حوت راه‌اندازی خواهد شد.
داکتر نیک ولی شاه مومن رییس مرکز اضطراری محو پولیو گفته است: پس از آنکه واقعۀ مثبت پولیو در ولایت پکتیکا تایید شد، ما سه کمپاین پی در پی را در حوزه جنوب شرق برنامه‌ریزی کردیم که از طریق آن برای بیش از یک میلیون کودک واکسین پولیو تطبیق خواهد شد.
به گفتۀ مومن، آن‌ها تعهد کرده اند که پلان آماده شده را با دقت کامل تطبیق کنند و به این گونه از گسترش ویروس پولیو جلوگیری کنند.
مسئولان صحی پکتیکا نیز گفته‌اند که آن‌ها برای تطبیق کمپاین‌های واکسین پولیو آماد‌گی لازم دارند.
داکتر حکمت‌الله عصمت رییس صحت عامۀ پکتیکا گفته است: ما تعهد کرده‌ایم که با همکاری مقامات محلی، بزرگان قومی و متنفذین در برابر پولیو قاطعانه مبارزه کنیم و کمپاین‌های پیشرو واکسین پولیو را به‌ گونه درست تطبیق کنیم.
هرچند سازمان جهانی صحت سال جاری میلادی را برای محو پولیو یک فرصت مناسب دانسته است، اما به نظر می‌رسد که بیماری پولیو هنوز هم زند‌گی کودکان را در مناطق دور‌ دست افغانستان تهدید می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا