آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانخبر های مهم

آمریکا دست به دامان ایران شد/ از حمله حوثی‌ها به کشتی‌ها جلوگیری کنید

خبرگزاری دید: روزنامه فایننشال تایمز نوشت ایالات متحده آمریکا در ماه (ژانویه – جدی) مذاکرات محرمانه‌ای را با میانجیگری عمان با ایران انجام داده تا تهران را متقاعد کند که حوثی‌های یمن را از حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ بازدارد. حوثی‌های یمن اعلام کردند که فقط کشتی‌های مرتبط با اسرئیل اهداف مشروع آنها را تشکیل می‌دهند.

مقامات ایرانی و آمریکایی که نامشان فاش نشده به فایننشال تایمز گفتند هیات‌های مذاکره کننده را از یک سو برت مک گورک، مشاور کاخ سفید در امور خاورمیانه و آبرام پیلی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، و از سوی دیگر علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران هدایت می‌کردند.

در گزارش فایننشال تایمز که در روز گذشته (۲۳ حوت) منتشر شد، آمده است که دو طرف مستقیماً با هم ملاقات نکرده‌اند و مذاکرات با میانجیگری مقامات عمانی انجام شده که بین دو هیات در رفت و آمد بودند.

 حوثی ها که بخشی از «محور مقاومت» منطقه‌ای را در برابر آمریکا، اسرائیل و متحدانشان تشکیل می‌دهند پس از جنگ غزه حملات موشکی به اسرائیل و به کشتی‌های مرتبط با تل‌آویو را در دریای سرخ آغاز کردند.

مقامات ایران بارها گفته‌اند که فقط نوعی نفوذ معنوی بر حوثی ها دارند و نمی‌توانند به آنان چیزی را دیکته نمایند، اما می‌توانند مذاکره و گفتگو کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا