آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهمزنان

رینا امیری: جهان، متعهد به حمایت از مردم افغانستان است

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور حقوق بانوان افغانستان می‌گوید که نشست اخیر سازمان ملل این امر را تقویت بخشید که جهان متعهد به حمایت از مردم و زنان افغانستان است. و تلاش برای ثبات اقتصادی، امنیت و احترام به حقوق آنها، به ویژه رسیده‌گی به مشکلات زنان و دختران افغان است.

رینا امیری به تازگی با یادآوری سخنان توماس ویست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان در برگه اکس خود نگاشته است که نشست اخیر دوحه به میزبانی سازمان ملل این امر را تقویت بخشید که جامعه جهانی متعهد به حمایت از مردم افغانستان است.

امیری: اجلاس این را مجدداً تقویت بخشید که جامعه جهانی در کُل متحد و متعهد به حمایت از مردم افغانستان است و تلاش آنان برای ثبات اقتصادی، امنیت و احترام به حقوق شان، به ویژه رسیده‌گی به مشکلات زنان و دختران افغان است.

‏وی افزود: نمایندگان جامعه مدنی افغانستان متفقاً از جامعه بین‌المللی خواستند تا در ارزیابی اوضاع امنیتی افغانستان، وضعیت ناهنجار زنان افغان و اهمیت مشارکت زنان و جامعه مدنی را در بحث‌های افغانستان مدنظر گیرد.

گفتنی است که توماس ویست نیز پس اتمام نشست دوحه در برگه اکس خود نگاشته که “در مورد منافع مشترک در افغانستان هنوز اجماع قوی وجود دارد.”

این در حالی است که جریان‌های سیاسی، حکومت سرپرست و شماری از کشورها از جمله روسیه گفته که نشست دوحه در مورد افغانستان با شکست مواجه شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا