آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

اداره هواشناسی از بارش برف و باران در ۳۱ ولایت هشدار داد

خبرگزاری دید: ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی سرپرست درباره بارش برف نسبتاً سنگین و باران شدید همراه با سیلاب آنی در ۳۱ ولایت کشور هشدار داده است.

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی امروز چهارشنبه (۹ حوت) از احتمال برفباری نسبتاً سنگین و بارش شدید باران همراه با سیلاب آنی در ۳۱ ولایت کشور هشدار داده است.

این ریاست بارش برف و باران را برای امروز و فردا در ولایت‌های هرات، فراه، نیمروز، هلمند، قندهار، زابل، ارزگان، دایکندی، غور، بادغیس، فاریاب، جوزجان، سرپل، بلخ، بامیان، میدان وردک، غزنی، پکتیکا، خوست، پکتیا، لوگر، ننگرهار، لغمان، کنر، نورستان، کابل، پروان، پنجشیر، کاپیسا، بغلان و سمنگان پیش‌بینی کرده است.

ریاست هواشناسی میزان برف‌باری را در نقاط مختلف بین ۱۰ تا ۶۰ سانتی‌متر و میزان بارندگی را بین ۱۰ تا ۴۰ میلی‌متر پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طا-لبان روز گذشته نیز با نشر خبرنامه‌ای هشدار داد که احتمال برفباری سنگین و بارندگی شدید امروز و فردا وجود دارد.

این احتمال در ولایت‌های هرات، فراه، نیمروز، هلمند، قندهار، زابل، ارزگان، دایکندی، غور، بادغیس، فاریاب، جوزجان، سرپل، بلخ، بامیان، میدان‌وردک، غزنی، پکتیکا، خوست، پکتیا، لوگر، کابل، پروان، بغلان و سمنگان پیش‌بینی شده بود.

ریاست هواشناسی مقدار برفباری در نقاط مختلف را بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر اعلام کرده بود.

در همین حال، مقدار بارندگی نیز بین‌ ۱۰ تا ۴۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده بود.

در روزهای اخیر شماری از ولایت‌های کشور برای سومین‌بار در زمستان سال جاری شاهد برف‌باری بودند.

این‌ برف‌باری‌ها باعث مسدود شدن شاهراه سالنگ و مسیرهای مواصلاتی در پنج ولایت کشور شد.

وزارت فواید عامه امروز از بازگشایی شاهراه سالنگ و مسیر‌های مواصلاتی مسدود شده در ولایت‌ها خبر داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا