آخرین اخبارافغانستانسیاست

ادعای مقامات امریکایی: طا-لبان طراح حمله به میدان هوایی کابل را کشته اند

خبرگزاری دید: مقامات امریکایی مدعی شده‌اند که طا-لبان مغز متفکر حمله به میدان هوایی کابل را در اگست ٢٠٢١ در هفته‌های اخیر کشته اند.

به نقل از واشنگتن‌پست، مقامات امریکایی روز گذشته فاش کردند که مغز متفکر حمله انتحاری وحشتناک در جریان خروج ایالات متحده از افغانستان از سوی طا-لبان کشته شد؛ اتفاق خارق‌العاده که تکیه دولت بایدن به دشمن سابق میدان جنگ را برای کمک به مقابله با تهدیدات تروریستی برجسته می‌کند.

تخمین زده می‌شود که ۱۷۰ افغان و ۱۳ سرباز امریکایی در حمله سال ۲۰۲۱ در میدان هوایی کابل کشته شدند.

مقامات دولت بایدن به شرط ناشناس ماندن گفته‌اند مظنون طراح حمله به میدان هوایی کابل که یکی از رهبران داعش شاخه خراسان بوده است، کشته شده است.

این مقامات از افشای نام این طراح و نحوه کشته شدن وی خودداری کردند زیرا انجام این کار می‌تواند توانایی دولت ایالات متحده برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد فعالیت‌های آینده را در منطقه به خطر بیندازد.

مقامات امریکایی افزوده‌اند که ایالات متحده در عملیات طا-لبان دخیل نبوده و فقط در چند روز گذشته به این ارزیابی اعتماد کرده است.

آن‌ها در ادامه بیان داشتند که مظنون مسئول خشونت‌های زیادی در افغانستان بوده و احتمالاً آرزوهایی برای انجام حملات به غرب داشته است.

یکی از مقامات دولت بایدن گفته است: من تاکید می‌کنم که این پیشرفت نشان دهنده ادامه فشار ضد تروریزم است که داعش در افغانستان و فراتر از آن با آن مواجه است.

وی افزوده است: ما این عملیات را نمادی از دورنمایی در افغانستان می‌دانیم که برای تروریست‌هایی مانند داعش که ممکن بخواهند به امریکایی‌ها آسیب برسانند، بسیار چالش‌برانگیز است.

این در حالی است که واشنگتن‌پست به تازگی با استناد به اسناد افشا شده پنتاگون گزارش داد که افغانستان بار دیگر به میدان و پناه‌گاه تروریست‌ها تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا