آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

ارگ: همکاری امریکا و سایر متحدان ما با نیروهای امنیتی و دفاعی ادامه می‌یابد

ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای می‌گوید که دولت جمهوری اسلامی افغانستان به تصمیم اخیر رییس جمهور بایدن در مورد خروج نیروهای آن کشور از افغانستان تا ماه سپتمبر سال روان احترام می‌گذارد و در راستای انجام این روند همکاری لازم خواهد نمود.


به گزارش خبرگزاری دید، از زمان توافق ایالات متحده و طالبان در ماه فبروری سال ۲۰۲۰، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، اکثریت مطلق عملیات را به طور مستقلانه انجام می دهند.
در اعلامیه آمده: نیرو های امنیتی و دفاعی ما توانایی دفاع از افغانستان در برابر تهدیدات فعلی را دارند. تاکید می‌کنیم که روند کنونی صلح نیز نتیجه جان فشانی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بوده و ملت افغانستان مدیون این فداکاری‌ها است.
در اعلامیه ارگ تصریح شده که «در عین زمان، ایالات متحده و سایر متحدان ما اطمینان داده‌اند که حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و ادامه کمک‌های بشردوستانه و انکشافی شان با دولت افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت.
ارگ افزوده که دولت جمهوری اسلامی افغانستان بحث خود را با جانب ایالات متحده امریکا و سایر متحدان در مورد فصل نو مناسبات، به ویژه تسریع روند صلح ادامه خواهد داد.
روز چهارشنبه، دولت امریکا اعلام کرد که نیروهای این کشور در ماه سپتمبر سال روان میلادی افغانستان را ترک خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا