آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

کرزی به عمران خان:

از لطف شما ممنون، ولی به نیروی متخصص خارجی نیاز نداریم

خبرگزاری دید: رییس‌جمهور پیشین کشور در واکنش به پیشنهاد عمران خان نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر فرستادن نیروی متخصص برای پیشبرد امور افغانستان، گفته است که برای آمدن نیروی کاری از خارج کشور هیچ‌گونه نیازی احساس نمی‌شود.
حامد کرزی امروز شنبه (۲۵ جدی) در رشته‌توییتی نوشته است که افغانستان کدرها و متخصصین مجرب و همچنین صدها هزار جوان تحصیل‌یافته اعم از دختران و پسران که در داخل و خارج از کشور در مقاطع مختلف تحصیل کرده‌اند، در اختیار دارد.
او ضمن ابراز امتنان از حکومت پاکستان، همچنین از حکومت سرپرست طا-لبان خواسته است تا افزون بر تسهیل فرصت‌های شغلی و استخدام جوانان، زمینه‌ برگشت کدرها و متخصصین افغانستان را که در حال حاضر در «غربت» به‌سر می‌برند، نیز مساعد کند.
به‌ گفته‌ کرزی، افغانستان با «بازوان توانمند فرزندان خودش آباد گردد».
عمران خان نخست‌وزیر پاکستان به مقامات این کشور دستور داده است که زمینه‌ اعزام نیروی انسانی متخصص در زمینه پزشکی، فناوری اطلاعات، مالی و حسابداری به افغانستان را فراهم کنند تا از بحران انسانی در این کشور جلوگیری شود.
این در حالی است که روزنامه امریکایی نیویارک تایمز نیز اخیراً در گزارشی نوشته است که طا-لبان با کمبود نیروی کار مواجه‌اند و چاره را در پاکستان می‌جویند. طبق این گزارش، پنج ماه پس از تسلط طا-لبان بر افغانستان، طا-لبان با چالش‌های حکومت‌داری دست و پنجه نرم می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا