آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوافغانستانپاکستانجنگخبر های مهممنطقه

اسلام‌آباد به کابل| میزبان نزدیک به ۶ هزار عضو تی‌تی‌پی هستید

خبرگزاری دید: آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان  در امور افغانستان مدعی شد که پنج تا شش هزار عضو تحریک طا-لبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در خاک افغانستان حضور دارند. وی افزود که اسلام‌آباد در گذشته چندین بار از طا-لبان خواستار خلع سلاح تی‌تی‌پی و تسلیم‌دهی رهبران این گروه به دولت پاکستان شده است.

درانی در نشستی زیر عنوان «صلح و آشتی افغانستان: منافع و گزینه‌های سیاست پاکستان» که توسط موسسه مطالعات صلح پاکستان (پی‌آی‌پی‌اس) راه‌اندازی شده بود هند را متهم به حمایت از تی‌تی‌پی کرد و افزود این کشور از طریق همکاران افغانش به این گروه پول پرداخت می‌کند.

در همین حال، افراسیاب ختک، سناتور پیشین پاکستان چالش‌های موجود در این کشور، از جمله اقتصاد ناپایدار و افزایش افراط‌گرایی را ناشی از سیاست ناقص اسلام‌آباد در قبال طا-لبان عنوان کرد.

براساس گزارش بی‌آر، جنرال نعیم خالد لودهی، وزیر دفاع پیشین پاکستان هم در این نشست گفته است سیاست پاکستان در قبال طا-لبان تحت تأثیر عوامل خارجی بوده و بنابراین، اسلام‌آباد نتوانسته است از منافع اصلی این کشور محافظت کند.

بربنیاد اطلاعات، برخی از اشتراک کنندگان این نشست نیز خواستار بازنگری روابط پاکستان با طالبان از سوی دولت ایتلافی این کشور شده‌اند.

این در حالی است که طالبان پیش از این ادعای اسلام‌آباد در مورد حضور جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان را رد کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا