آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات:

اظهارات یک مسئول ملل متحد در باره بقای وضعیت موجود مایه نگرانی است

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در اعلامیه‌ای نسبت به اظهارات یک مسئول ملل متحد در باره وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

شورای مقاومت ملی برای نجات روز سه‌شنبه(۲۴ دلو) در اعلامیه‌ای نسبت به اظهارات فریدون سینیرلی اوغلو مبنی بر ادامه وضعیت موجود، واکنش نشان داد.

در بخشی از اعلامیه نوشته شده: «در آستانۀ نشست قطر برای افغانستان، مسوولان عالی‌رتبه سازمان ملل متحد تلاش‌های گسترده‌ را آغاز کرده اند تا زمینه‌ی حضور نمایندگان گروه طالبان را در این نشست فراهم کنند».

در اعلامیه به اظهارات فریدون سینیرلی اوغلو پرداخته شده و نوشته: «اظهارات یکی از مسئولان ملل متحد مبنی بر عدم براندازی گروه مسلط شده و بقای آن مایه تاسف و نگرانی شدید مردم افغانستان شده است و در همین رابطه عدالت طلبان و آزادی‌خواهان کشور از هر گوشه و کنار جهان و نیز افغانستان صدای دادخواهانه شان را بلند کرده اند».

این شورا در حالی که از تلاش‌های سازمان ملل متحد برای مسئله افغانستان سپاسگزار است، اما تاکید کرده که «ملل متحد با استفاده از جایگاه و اتکا به وظایف ذاتی خود، زمینه‌ی برقراری صلح پایدار و دولت قانونی مبتنی بر اراده و خواست مردم افغانستان را از طریق پروسه‌ی فراگیر ملی فراهم کند نه این‌که زمینه‌ی بقا و استمرار سلطه‌ی غیر مشروع و ظالمانه موجود را تحکیم بخشد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا