آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمدولت فراگیرسیاست

اعلام موضع «شورای مقاومت ملی برای نجات» در باره نشست شورای امنیت ملل متحد برای افغانستان

خبرگزاری دید: «شورای مقاومت ملی برای نجات» در واکنش به برگزاری نشست شورای امنیت ملل متحد در باره افغانستان، می‌گوید که تنها راه حل بحران افغانستان تشکیل دولت فراگیر و برخاسته از اراده مردم است.

این شورا جمعه شب(۱ جدی) در اعلامیه‌ای ضمن قدردانی از توجه ملل متحد به وضعیت افغانستان، گفته که این سازمان باید حاکمان جدید را وادار به تمکین از اراده ملت و کنوانسیون‌های بین‌المللی کند.

در بخشی از اعلامیه نوشته شده: «از نگاه ما تنها راه نجات مردم افغانستان وادارکردن گروه طالبان بر تمکین در برابر مطالبات برحق مردم و ارزش‌های انسانی و کنوانسیون‌های بین‌المللی، تشکیل دولت فراگیر، قانونی و مبتنی بر ارادۀ آحاد مردم، رفع همۀ اشکال تبعیض و ستم در تسلط نامشروع فعلی علیه زنان، اقوام و مذاهب، فعالان مدنی و رسانه‌ای است».

این شورا افزوده که تاکید بر «تعامل» بدون ارائه راهکار و میکانیزم روشن و شفاف راه به جایی نخواهد برد.

اعلامیه: «شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان از توجه خاص ملل متحد نسبت به افغانستان و تلاش‌های پیگیر اخیر این سازمان استقبال و قدردانی و تصریح می‌دارد که این شورا از ابتدا نیز بر این باور بود که جامعۀ جهانی با محوریت سازمان ملل متحد، مردم افغانستان را از بحران کنونی و رنجی که در آن گرفتار شده اند نجات دهند».

در بخشی از اعلامیه از ملل متحد خواسته شده که به وضعیت بحرانی بیشری در افغانستان توجه ویژه کند: «همان‌گونه که در گزارش‌های ملل متحد نیز آمده است، میلیون‌ها تن در افغانستان نیاز فوری به حمایت‌های بشری و غذایی دارند. این نیاز به‌خصوص اکنون که فصل زمستان است به طور شدید و بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود».

شورای مقاومت ملی از سازمان ملل متحد می‌خواهد که برای جلوگیری از گسترش افراط گرایی‌ و نجات افغانستان، هرچه زودتر پروسه‌ی راه حل سیاسی بحران افغانستان را آغاز ‌و مدیریت نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا