آخرین اخباراجتماع

امتحان کانکور هرات با ۵۵درصد متقاضی خانم برگزار شد


امروز دوم جوزا متقاضیان روز اول امتحان کانکور در ولایت هرات به چوکی‌های امتحان که گفته می‌شود شفاف‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، نشستند.
به گزارش خبرگزاری دید، امروز، فردا و پس‌فردا هرات شاهد برگزاری امتحان کانکور است.
احمد جاوید رسولی، رییس عمومی امتحانات کانکور وزارت تحصیلات عالی کشور، از تغییرات مهم در پروسه اخذ امتحان کانکور امسال نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.
آقای جاوید گفت: به منظور جلوگیری از تقلب و جعل در پروسه امتحان کانکور، امسال از سیستم بایومتریک استفاده شده است که به این صورت کسی نمی‌تواند به جای دیگری امتحان دهد.
وی اشاره کرد که در سال‌های گذشته افرادی بودند که در عوض متقاضی اصلی کانکور امتحان می‌دادند و تشخیص آنان کمتر امکان‌پذیر بود اما با اجرای سیستم بایومتریک پروسه شفاف خواهد بود.
رییس عمومی امتحانات کانکور، در مورد تغییر موسم اخذ امتحان کانکور گفت که در سال‌های گذشته کانکور در فصل زمستان برگزار می‌شد و متقاضیان ولایات سردسیر از ولسوالی‌های‌شان در جریان سردی هوا به دشواری به امتحان شرکت می‌کردند به همین خاطر از این پس کانکور در فصل بهار برگزار می‌شود.
از سوی دیگر، آقای جاوید، از لغو پروسه تبدیلی خبر داد و تاکید کرد که متقاضیان امتحان کانکور به حد کافی رشته‌های انتخابی دارند و باید رشته و ولایت دلخواه خود را در روز امتحان انتخاب کنند.
وی همچنان افزود که پروسه اعلان نتایج امتحانات کانکور از اول ماه اسد آغاز می‌شود.
در همین حال برخی از متقاضیان امتحان کانکور امسال هرات به شفافیت این پروسه باورمند هستند.
گفتنی است که امتحان کانکور امسال هرات با ۱۳۴۶۲متقاضی در حالی برگزار شده که ۵۵ درصد این رقم را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا