آخرین اخبارافغانستانجهانحقوق بشرسیاست

نشست شورای امنیت؛

امریکا خواستار فشار اعضای شورا برای تغییر مسیر طا-لبان شد

خبرگزاری دید: نماینده امریکا در نشست شورای امنیت از اعضای این شورا خواست برای تغییر مسیر «مخرب» طا-لبان بر آن‌ها فشار آورد.

رابرت وود در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره‌ افغانستان، گفته که طا-لبان با صدور ٦٥ فرمان تصمیم گرفته اند احکام متعددی را برای جلوگیری از مشارکت کامل زنان در جامعه افغانستان تحمیل کنند.

وی افزود که محدودیت‌های طا-لبان علیه زنان کاملاً غیرقابل دفاع است.

رابرت وود: از طا-لبان می‌خواهیم که این محدودیت‌ها را کنار بگذارند و به زنان و دختران اجازه دهند به آموزش دسترسی داشته باشند که مشارکت کامل، برابر و معنادار آن‌ها را در جامعه ممکن می‌سازد.

نماینده امریکا همچنین بیان داشت که طا-لبان یک محیط عملیاتی دشواری برای نهادهای کمک‌رسان ایجاد کرده‌اند.

رابرت وود: ما همچنان از طا-لبان انتظار داریم که اجازه دسترسی بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه و جریان کمک‌ها را مطابق با اصول بشردوستانه بدهند.

وی با اشاره به گزارش سازمان ملل، نقض حقوق بشر را غیرقابل قبول دانست.

نماینده امریکا گفت که اعضای شورای امنیت باید به همکاری با یکدیگر ادامه دهند تا طا-لبان را تحت فشار قرار دهند تا این گروه مسیر مخرب خود را تغییر دهند.

او گفت: در واقع، شورا باید طا-لبان را تحت فشار قرار دهد تا در گفت‌وگوی جدی با مردم افغانستان برای حمایت از آرمان‌های آن‌ها، برای پایان دادن به نقض حقوق بشر، و اجازه دادن به کمک به افراد نیازمند شرکت کنند.

این در حالی است که امریکا پس از ٢٠ سال حضور در افغانستان و کار روی حقوق زنان، این کشور را ترک و افغانستان را به طا-لبان سپرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا