آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهخبر های مهمسیاست

امضای قرارداد سمنت هرات با یک شرکت خصوصی

خبرگزاری دید: وزارت معادن و پترولیم از سومین قرارداد پروژه تولید سمنت ولایت هرات با یک شرکت خصوصی خبر داد. پیش از این سمنت جبل السراج نیز با شرکتی خصوصی قرارداد شده است.

وزارت معادن و پترولیم امروز یک‌شنبه (۲۳ میزان) با نشر اعلامیه‌ای نگاشته است که شهاب الدین دلاور سرپرست این وزارت سومین قرارداد «بزرگ» پروژه تولید سمنت هرات را با شرکت «گلبهار گروپ» امضا کرده است.

‏طبق اعلامیه، سرپرست وزارت معادن و پترولیم در مراسم عقد قرارداد این پروژه گفته است: «امروز پس از سال‌ها نا آرامی در کشور شاهد امضای همچو پروژه بزرگ ملی هستیم».

او گفته است که سومین پروژه بزرگ تولید سمنت هرات پس از پروژه‌های سمنت قندهار و جبل السراج ولایت پروان، با سرمایه گذاری شرکت داخلی به امضا می‌رسد.

به گفته دلاور، این پروژه با سرمایه گذاری ۱۴۲میلیون دالر به مدت ۳۰ سال قرارداد شده است که برای بیش از ۵ هزار نفر بصورت مستقیم زمینه کارفراهم می‌شود. او افزوده است که با قرارداد تولید سمنت هرات، افغانستان افزون بر خودکفایی، صادرات نیز خواهد داشت.

معاون شرکت گلبهارگروپ نیز امضای این قرارداد را گام بنیادی برای پیشرفت وترقی افغانستان دانسته و از فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری خصوصی روی معادن کشور، اظهار خرسندی کرده است.

وزارت معادن و پترولیم در اعلامیه خود آورده است که با سرمایه‌گذاری ۴۶۲ میلیون دالر روی پروژه‌های تولید سمنت ولایت قندهار، جبل السراج پروان و ولایت هرات برای ۱۵ هزار تن به صورت مستقیم زمینه کار فراهم می‌شود.

این در حالی است که پنج‌شنبه هفته گذشته قرارداد تولید سمنت جبل‌سراج ولایت پروان نیز با سرمایه‌گذاری ۲۲۰میلیون دالر به امضا رسید. مقام‌های وزارت معادن و پترولیم در مراسم امضای این قرار داد گفتند که سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن سمنت به‌گونه معیاری توسط شرکت جبل‌سراج تولید خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا