آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

کمیسیون انتخابات:

انتخابات فردا ۷ صبح آغاز می‌شود/ محلات رای‌دهی ۴۰۰ برگه رای خواهد داشت

آرشیف

مسئولان کمیسیون انتخابات خبر دادند که انتخابات سراسری ریاست جمهوری کشور فردا ساعت ۷ صبح آغاز و تا ۳ عصر ادامه خواهد داشت. این کمیشنران همچنان می‌گویند که برعکس انتخابات‌های گذشته، دردور کنونی هر محل رای‌دهی ۴۰۰ برگه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دید، حواعلم نورستانی رییس کمیسیون انتخابات که امروز جمعه در یک نشست خبری در کابل اشتراک کرده است، می‌گوید که برای شفافیت بیشتر در انتخابات فردا، از تکنالوجی بایومتریک استفاده شده و در این دستگاه‌های اثر انگشت و عکس هر رای دهنده ثبت می‌شود.

خانم نورستانی افزود که اگر کسی تلاش هم کند که دوبار و بیشتر رای دهد در دیتاسنتر کمیسیون انتخابات فقط یک رای حساب خواهد شد.

رییس کمیسیون انتخابات از نیروهای امنیتی نیز خواست که در صورت بسته ماندن هر مرکز رای دهی در روز انتخابات، مراجع مربوطه اطلاع دهند تا مورد استفاده تقلب‌کاران قرار نگیرد.

او گفت که وزارت داخله رسماً به کمیسیون انتخابات خبر داده که ۴۴۵ مرکز رای دهی در سراسر کشور بسته خواهد ماند، اما خانم نورستانی از موقعیت این مراکز به رغم پرسش خبرنگاران چیزی نگفت.

رییس کمیسیون انتخابات همچنان از بسته ماندن مراکز بیشتر در روز انتخابات به دلیل تهدیدهای امنیتی ابراز نگرانی کرد و افزود که دو روز پس از انتخابات سقف آرای استعمال شده اعلام خواهد شد.

در همین حال، مولانا عبدالله کمیشنر کمیسیون انتخابات گفت که روند رای‌گیری ساعت ۷ صبح روز شنبه ششم میزان آغاز و ساعت ۳ پس از چاشت تمام خواهد شد.

آقای عبدالله افزود که در گذشته هر محل رای دهی ۶۰۰ برگه رای در اختیار داشت ولی این بار تصمیم گرفته شده که هر محل رای دهی ۴۰۰ برگه رای در اختیار داشته باشد.

او تصریح کرد که آرای استعمال شده در هر محل رای دهی در پایان روز در همان محل نصب خواهد شد تا ناظران بتوانند آمار خود را داشته باشند.

قرار است فردا شنبه ششم میزان انتخابات ریاست جمهوری کشور برگزار شود و نهادهای امنیتی گفته‌اند که ۷۲ هزار نیروی امنیتی امنیت آن را تامین خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا