آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

محقق به امریکایی‌ها در باره «اقلیت‌ها»:

این اظهار نظر فریب‌کارانه و سرپوش‌گذاری بر فجایعی است که بر مردم تحمیل کرده‌‌اید

خبرگزاری دید: محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در واکنش به اظهارات وزارت خارجه امریکا مبنی بر تامین حقوق اقلیت‌ها و زنان در افغانستان گفته که این اظهارات فریب‌کارانه و سرپوش‌گذاری بر فجایعی است که امریکا در چوکات حکومت طا-لبان بر مردم افغانستان تحمیل کرده‌ است.

وزرای خارجه و دفاع امریکا به تازگی در سفری به هند و برگزاری نشست ٢+٢ در بیانیه‌ای مشترک با همتایان هندی‌ شان از طا-لبان خواستند به حقوق بشر همه مردم افغانستان، از جمله زنان و کودکان و اقلیت‌ها احترام بگذارند.

محمد محقق امروز سه‌شنبه(٢٣ عقرب) در صفحه فیسبوک خود نوشته که «اظهارات وزارت خارجه امریکا مبنی بر سرنگونی حکومت طا-لبان در اسرع وقت و تامین حقوق اقلیت‌ها و زنان، یک اظهار نظر فریب‌کارانه و سر پوش‌گذاری بر فجایعی است که امریکا در چوکات حکومت طا-لبان بر مردم افغانستان تحمیل کرده‌اند».

محقق نگاشته است: مسؤلیت کشتارها و ترورهای هدفمند و انفجارات زنجیره‌ای در مساجد، مراکز ورزشی و در میان مردم ملکی خصوصاً در حق مردم هزاره و تشیع افغانستان و فقر گسترده و محروم‌سازی زنان از تحصیل در قدم اول به دوش حکومت طا-لبان و در قدم دوم به دوش امریکا است که با معامله خیانت‌بار شان در توافق‌نامه دوحه مردم افغانستان را در گردابی از مشکلات انداختند.

وی افزوده که امریکا باکمک ۱۱ ملیارد دالری شان طی دوسال گذشته به حکومت طا-لبان و تطهیر چهره آنان که گویا با داعش مبارزه می‌کنند قصد دوام رژیم طا-لبان و به انحراف کشانیدن  افکار عمومی ملت از جنایات طا-لبان را دارند، دفاع از حقوق زن در منطق امریکا از خانه‌نشینی زنان افغانستان و حمایت از جنایات اسراییل در غزه معلوم است که از ۱۲۰۰۰ هزار شهید بی‌دفاع مردمی فلسطین در غزه بیش از دو سوم آن زن و کوک اند ولی امریکا مانع اصلی آتش‌بس و خاتمه فاجعه بشری است.

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان خاطرنشان کرده است: امریکا نباید دیگر خود را مدافع آزادی و حقوق زنان قلمداد کند.

گفتنی است که امریکا در بیانیه مشترک علاوه بر مبارزه با تروریست‌ها و افراط‌گرایی در منطقه، بر ارایه کمک‌های بشردوستانه تاکید کرده و به تسهیل آینده‌ فراگیر و صلح‌آمیز برای همه افغانستانی‌ها متعهد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا