آخرین اخبارامنیت و حوادثجهان

بازداشت ١٠ نفر در پاکستان در پیوند به فاجعه مرگبار قایق مهاجران در یونان

خبرگزاری دید: به دنبال غرق شدن قایق مملو از مهاجران در سواحل یونان, ١٠ نفر در پاکستان به ظن قاچاق انسان بازداشت شده‌اند.

پس از مرگ ده‌ها نفر در حادثه غرق شدن قایقی مملو از مهاجران در سواحل یونان دریای مدیترانه، مقامات پاکستان روز گذشته از بازداشت ١٠ نفر به ظن دست‌داشتن در قاچاق انسان خبر دادند. مقامات پاکستان همچنین با گذشت پنج روز از این حادثه و کاهش امیدها برای یافتن بازماندگان، یک روز عزای عمومی اعلام کردند.

بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیر پاکستان، شهباز شریف دستور برخورد قاطع با «افرادی که در جنایت فجیع قاچاق انسان دست دارند» را صادر کرده و قول داده است که مجرمان «به اشد مجازات» محکوم شوند.

شماری از اتباع پاکستان نیز از مهاجران سوار بر این قایق بودند.

همچنین بر اساس اعلام وزارت خارجه پاکستان، ١٢ نفر از بازماندگان این حادثه نیز تبعه این کشور هستند.

این وزارتخانه آماری از تعداد کل پاکستانی‌هایی که مسافر این قایق بودند، نداده است.

یک مقام اداره مهاجرت پاکستان تحت شرایط حفظ هویت گفته که احتمالاً تعداد مسافران پاکستانی این قایق بیش از ۲۰۰ نفر بوده است. رسانه‌های محلی این کشور نیز تعداد جان‌باختگان پاکستانی این حادثه را ۲۹۸ نفر اعلام کرده‌اند.

شهباز شریف ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه، امروز دوشنبه(٢٩ جوزا) را در پاکستان عزای عمومی اعلام کرده است.

سازمان‌های بین‌المللی فعال در امور مهاجران و همچنین کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، تعداد مسافران این قایق را ۴۰۰ تا ۷۵۰ نفر تخمین زده‌اند.

شمار بازماندگان این حادثه که روز چهارشنبه ۱۴ جون رخ داد تا کنون به ۱۰۴ نفر رسیده و اجساد ۷۸ نفر از مسافران قایق مهاجران نیز پیدا شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا