آخرین اخبارافغانستانسیاست

بانک مرکزی موضوع قطعی برق کمره‌های امنیتی را رد کرد

بانک مرکزی کشور در واکنش به گزارش یک رسانه مبنی بر قطعی چهار ساعته برق کمره‌های کنترولی این بانک، با صدور اطلاعیه‌ای می‌گوید که چنین موضوعی رخ نداده است.

بانک مرکزی کشور در واکنش به گزارش یک رسانه مبنی بر قطعی چهار ساعته برق کمره‌های کنترولی این بانک، با صدور اطلاعیه‌ای می‌گوید که چنین موضوعی رخ نداده است.
به گزارش خبرگزاری دید، ریاست بانک مرکزی کشور در اطلاعیه‌ای که امروز دوشنبه(۶اسد) منتشر کرد، موضوع گزارش قطعی برق کمره‌های این نهاد را به مدت چهارساعت رد نمود.
اخیراً تلویزیون «کابل‌نیوز» گزارش داده بود که برق کمره‌های امنیتی و کنترول بانک مرکزی به مدت ۴ ساعت خاموش شده است.
متن کامل اطلاعیه:
«به تاریخ ۲ ماه سرطان سال جاری ساعت ۷:۱۰ عصر آمریت خدمات د افغانستان بانک به آمریت دفتر از خاموش شدن تعداد محدودی از کمره‌های امنیتی در حالی اطلاع داد که محترم اجمل احمدی سرپرست ریاست کل د افغانستان بانک در جلسه‌ای با جلالتمآب رییس جمهوری اسلامی افغانستان حضور داشتند. این در حالیست که تعداد محدودی از کمره‌های مذکور بنابر مشکلات تخنیکی حدود ساعت ۵:۴۰ دقیقه عصر همان روز از فعالیت باز مانده بودند.
موضوع فوق بطور عاجل به سرپرست ریاست کل د افغانستان بانک محترم اجمل احمدی اطلاع داده شد و آقای احمدی فوراً جلسه‌ای را ساعت ۸:۰۰ همان شب با آمرخدمات، ناظر کل، مسئولین خزانه و معاون دوم اسبق د افغانستان بانک تشکیل داده و موضوع را بررسی همه جانبه نمودند.
• در این جلسه به معاون دوم اسبق د افغانستان بانک به دلیل غفلت کارمندان شان در رابطه به خاموش شدن کمره های امنیتی توصیه شفاهی داده و هدایت داده شد تا برای جلوگیری از همچو قضایا یک طرزالعمل جامع به منظور تنظیم امور و حالات استثنایی تهیه و عملی نماید. جهت حصول اطمینان بیشتر، برای ناظر کل وظیفه سپرده شد تا موضوع را بطور جدی بررسی نمایند. بر اساس بررسی‌های مفتشین، هیچ نوع آسیبی به دارایی‌ها و داشته‌های د افغانستان بانک در جریان غیرفعال بودن کمره‌های امنیتی وارد نگردیده است.
• در جلسه مذکور محترم اجمل احمدی به آمر خدمات پیرامون آگاه ساختن رییس کل د افغانستان بانک با تأخیر و عدم تکرار این عمل در آینده، توصیه صادر نمود تا در صورت بروز همچو مشکلات تخنیکی، موضوع هر چه عاجل به سرپرست ریاست کل د افغانستان بانک اطلاع داده شود و نیز مکتوبی صادر گردید تا منبعد کمره‌های امنیتی در هر حالتی بدون استثنا باید فعال باشند.
بنا بر این، د افغانستان بانک اتهامات بی‌اساس مبنی بر قطع برق و خاموش بودن کمره‌های امنیتی به مدت چهار ساعت را شدیداً رد می‌نماید. قابل یاد آوریست که د افغانستان بانک موضوع نشر اخبار نادرست را با ادارات مربوطه و کمیسیون رسانه‌های وزارت طلاعات و فرهنگ پیگیری خواهد نمود تا در آینده از نشر همچو اخبار که منجر به اغتشاش اذهان عامه می‌گردد، جلوگیری شود».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا