آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

برای بازماندگان شهدای نیروهای امنیتی شهرک مسکونی ساخته می‌شود

مراسم آغاز پروژه اعمار یک‌هزار واحد مسکونی برای ورثه‌ شهدای نیروهای امنیتی کشور قبل از ظهر امروز با سخنرانی محمداشرف غنی در ارگ افتتاح شد.
به نقل از ارگ، دراین مراسم که شماری از اعضای کابینه، مشاوران ریاست ‌جمهوری، شیخ علی بن عبدالله آل ثانی سفیر غیر مقیم قطر برای افغانستان و رییس « بنیاد خیریه الغرافه » و برخی دیپلمات‌های آن کشور حضور داشتند، با سخنرانی محمد اشرف غنی آغاز شد.
آقای غنی گفت: «امروز روز خجسته برای برآورده‌شدن خواست‌های مردم ما در زمینه تهیه مسکن است.»
وی، از شیخ علی بن عبدالله آل ثانی رییس بنیاد خیریه الغرافه به‌خاطر سرمایه‌گذاری‌هایش در افغانستان قدردانی ویژه کرد و از تلاش‌های وزارت شهرسازی و نهادهای مربوط، به‌نیکی یاد کرد.
ریس ‌جمهور هم‌چنان افزود که در سایر پروژه‌های ساختمانی و مسکن، به‌خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی که قربانی‌های فراوان در راه دفاع از وطن داده‌اند، اولویت داده‌می‌شود.
از سویی هم، سعادت منصورنادری وزیر شهرسازی دراین رابطه گفت، پروژه که روی‌دست است، دارای یک‌هزار واحد مسکونی برای ورثه‌های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور درنظر گرفته شده که از سوی شیخ علی بن عبدالله آل ثانی سفیر غیر مقیم قطر برای افغانستان، تمویل می‌گردد.
وزیر شهرسازی افزود که تفاهم‌نامه اعمار پروژه یادشده، دوسال قبل میان وزارت شهرسازی و بنیاد خیریه الغرافه به‌امضا رسیده‌بود که در این مدت، ساحه اعمار واحدهای مسکونی مشخص و طرح و دیزاین آن نیز به اکمال رسیده‌است.
گفتنی است که پروژه اعمار یک‌هزار خانه مسکونی در ساحه مربوط به جای‌داد تصدی ملی‌بس، واقع خوشحال‌خان‌ کابل تطبیق خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا