آخرین اخبارافغانستانبرگزیده

برگزاری همایش صلح در کابل

همایش صلح به تاریخ ۱۰ ثور از سوی دانشگاه مشعل، بنیاد انتخابات شفاف افغانستان(تیفا) و برخی موسسات دیگر، در کابل برگزار شد.
در این همایش، خانم حبیبه سرابی، عضو شورای عالی صلح از سخنرانان اصلی این برنامه بود.
خانم سرابی با اشاره به وضعیت اقتصادی و امنیتی که هم‌اکنون در کشور جریان دارد، گفت: اگر مردم در وضعیت اقتصادی خوبی به سر نبرند و به صورت عادلانه ثروت بین مردم پخش نشود، صلح در کشور حکمفرما نخواهد شد و اگر«صلح »در زمینه‌ی فرهنگی و اجتماعی نیز صورت نگیرد، باز هم منازعه سرِ جای خودش باقی خواهد ماند.
این عضو شورای عالی صلح افزود: در شورای عالی صلح مدتی در حال تدوین استراتژی برنامه‌ی صلح بودیم و این استراتژی با سه محور مذاکره، اجماع ملی٬ منطقوی و بین‌المللی و ترویج فرهنگ صلح بود.
وی در ادامه سخنانش از عملکرد رییس‌جمهور غنی انتقاد کرد و گفت که رهنمودی به طور غیرمستقیم از سوی وی به دست ما رسید٬ مسوولیت‌ها از شورای عالی صلح سلب شد.
سرابی همچنان افزود: بنابراین، عملاً دیگر اشرافی بالای استراتژی صلح نداریم.
وی در ادامه به تبعیض جنسیتی نیز اشاره کرد و گفت، در دارالانشاء دو معاون است و معاون سومی نیز جدیداً اضافه می‌شود، ولی هیچ‌کدام زن نیست؛ در مجموع، شورای عالی صلح متشکل از ۸۵ نفر مرد و ۲ نفر زن است.
گفتنی است که آقایان نعیم ایوب‌زاده، رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) و فضل احمد معنوی (رییس پیشین کمیسیون انتخابات افغانستان) از دیگر سخنرانان اصلی این برنامه بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا