آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطا محمد نور رییس جمعیت اسلامی:

برگزاری کنگره در وضعیت کنونی اساسی‌ترین نیاز حزب بود

عطا محمد نور رییس جمعیت اسلامی می‌گوید که برای اشتراک و حضور واقعی و تاثیرگذار حزب در وضعیت کنونی، روند صلح، مسایل کلان سیاسی و ضرورت داشتن صف واحد بزرگان جمعیت اسلامی، برگزاری کنگره یک نیاز اساسی و مبرم بوم.


به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمعیت اسلامی که با اکثریت آرای اعضای این حزب کنگره نخست، به عنوان رییس جمعیت اسلامی انتخاب شد، می‌گوید که تشکیل کنگره در وضعیت کنونی یک نیاز مبرم حزب به شمار می‌رفت.
آقای نور از میان ۷۵ رای ۶۵ رای را به خود اختصاص داده و با اکثریت آرا رهبری جمعیت اسلامی را به دست گرفت.
او گفت که در راستای احقاق حقوق اعضای جمعیت اسلامی استوار و ثابت قدم می‌ایستد و و هرگز کوتاه نخواهد آمد.
آقای نور با اشاره به برگزاری نخستین کنگره جمعیت اسلامی گفت که فراخوان مجمع عمومی حزب یکی از آرزوهای استاد ربانی رهبر فقید جمعیت اسلامی بود، ولی مجال نیافت.
آقای نور بعد از معرفی شدن به عنوان رییس حزب جمعیت اسلامی، مراسم تحلیف را به جا آورد و گفت: « ما به تمام اصول و مقرارت حزبی پایبند هستیم و برای حزب جمعیت با تمام توان تلاش خواهیم کرد».
رییس حزب جمعیت اسلامی در بخش دیگر از سخنانش گفت که آغوش این حزب به روی تمام اعضایی که از این کنگره بیرون مانده‌اند باز است و از آنان که دعوت کرد که بیایند و به جمعیت بپیوندند.
وی افزود که اگر برخی از چهره‌ها می‌خواهند دوباره به جمعیت بیایند، وی حاضر است که پیش از چهار سال استعفا داده و کنگره دیگر برای تعیین رییس این حزب برگزار کند.
آقای نور در مورد برگزاری نخستین کنگره تصریح کرد: از زمان شهادت پرفیسور برهان‌الدین ربانی رهبر فقید این حزب تصمیم بر این بود که بعد از یک مدت زمان کوتاه کنگره برگزار شود ولی متاسفانه برخی‌ها خواستند رهبری حزب را میراثی کنند.
وی افزود که اعضای شورای رهبری حزب بعد از شهادت استاد شهید بنا بر مقتضیات زمان ریاست این حزب را به صلاح‌الدین ربانی فرزند استاد شهید سپردند به شرطی که بعد از یک مدت کنگره برگزار شود و شورای رهبری در باره تعیین سرنوشت حزب تصمیم بگیرد.
رییس حزب جمعیت اسلامی حمله مسلحانه بر نشست کنگره این حزب را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد و گفت، این حمله نشان داد که آن‌ها به هیچ اصول سیاسی و ارزشی پایبند نیست و امروز آنها بر روی کسانی اسلحه کشیدند که سال‌ها برای جمعیت هزاران قربانی داده‌اند.
روز گذشته در آغاز همایش مجمع عمومی جمعیت اسلامی برخی افراد مسلح وارد همایش شده و به تیراندازی پرداختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا