آخرین اخبارجهانسیاست

بریتانیا به رسمیت شناسی زودهنگام دولت فلسطین را بررسی می‌کند

خبرگزاری دید: دیوید کامرون وزیر امور خارجه بریتانیا گفته که بریتانیا به رسمیت شناختن دولت فلسطین را به عنوان بخشی از تلاش‌های هماهنگ جهت ایجاد یک راه‌حل صلح «غیرقابل بازگشت» در نظر خواهد گرفت.

به نقل از گاردین، کامرون گفته این اقدام به ایجاد راه‌حل دو کشوری کمک می‌کند که در حال حاضر با مخالفت شدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل مواجه است.

کامرون دوشنبه‌شب در سخنرانی در مراسمی در لندن گفته است: فلسطینی‌ها باید یک افق سیاسی داشته باشند تا بتوانند ببینند که پیشرفت‌های غیرقابل برگشتی برای راه‌حل دو کشور حاصل می‌شود.

وزیر خارجه بریتانیا افزوده که هفته گذشته طی نشستی در اورشلیم، نتانیاهو را بر سر راه‌حل دو کشوری جهت برقراری صلح برای مردم اسراییل و فلسطین تحت فشار قرار داده است.

نتانیاهو تلاش‌های متحدان، از جمله ایالات متحده، برای جلب حمایت او از این پیشنهاد را رد کرده و با انتقاد از تلاش برای مجبور کردن او گفته است که این طرح «کشور اسراییل را به خطر می‌اندازد».

اما کامرون در سخنرانی روز دوشنبه خود توضیح داده که چگونه بریتانیا و متحدانش می‌توانند با در نظر گرفتن به رسمیت شناختن کشور فلسطین در سازمان ملل بر فشار بیفزایند.

او گفته است: ما باید شروع کنیم به تعیین این که یک کشور فلسطینی چگونه به نظر می‌رسد – شامل چه چیزی است، چگونه کار می‌کند.

وی افزوده است: چنانچه این اتفاق بیفتد، ما با متحدان مان به موضوع به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی از جمله در سازمان ملل نگاه خواهیم کرد. این می‌تواند یکی از چیزهایی باشد که به برگشت‌ناپذیر شدن این روند کمک کند.

کامرون این هفته چهارمین سفر خود را به خاورمیانه از زمان منصوب شدن به عنوان وزیر امور خارجه انجام خواهد داد.

این در حالی است که حامیان مردم فلسطین مخالف راه‌حل دو دولتی در مورد اورشلیم هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا