آخرین اخباراسلایدشوافغانستانمنطقه

تاکید وزارت امور خارجه بر مدیریت منابع آبی کشور


معین اداری وزارت امور خارجه کشور امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که مدیریت منابع آب از اولویت‌های کاری حکومت افغانستان است.
به گزارش خبرگزاری دید، نصیراحمد اندیشه، معین اداری وزارت امور خارجه کشور، در رابطه به انتقاد حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران مبنی بر اعمار بندهای آب از جانب افغانستان، اظهار داشت: حکومت وحدت ملی بيش از هر وقت ديگر متعهد به تحکيم و تقويت روابط سياسی، اقتصادی و فرهنگی با ايران در پرتو منافع ملی است.
آقای اندیشه ضمن اشاره به اهمیت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های گوناگون، افزود: از چيزهایی که به منافع مشترک هر دو کشور است، استفاده خوب و بهينه کنيم و اين تعهدات در طول مذاکرات، هميشه به شکل واضح از طرف مقامات افغانستان به ايران گفته شده است.
معین اداری وزارت خارجه همچنان گفت: در موضوع آب، رييس‌جمهور افغانستان نيز تاکيد کرده که ما بر تطبيق کامل و همه‌جانبه موافقت‌نامه آب هلمند متعهد هستيم و موقف ما همين است که طرف افغانستان معاهده‌ای را که امضا کرده، به حيث يک عضو فعال جامعه بين‌المللی به آن پایبند است.
گفتنی است که دو روز پیش، حسن روحانی در نشست سالانه «گرد و غبار» در تهران از روند اعمار ساخت بندهای آبی در افغانستان انتقاد کرده و تصریح کرده بود که ایران در این زمینه «بی‌تفاوت» نخواهد ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا