آخرین اخبارافغانستانسیاست

تایید شکست امریکا در افغانستان از سوی بلندپایه ترین نظامی پنتاگون

خبرگزاری دید: رییس ستاد مشترک ارتش امریکا تایید کرده است که جنگ ٢٠ ساله این کشور در افغانستان شکست خورده است. 

به نقل از ای‌بی‌سی‌نیوز، جنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش امریکا روز گذشته گفته است که خروج امریکا از افغانستان مطابق خواستش صورت نگرفته است.

میلی در مصاحبه‌ای از چگونگی پایان جنگ ۲۰ ساله امریکا در افغانستان ابراز تاسف کرده است.

وی توضیح داده است: طوری که من می‌خواستم تمام نشد. نگاه کنید، زمانی که دشمن پایتخت شما را اشغال می‌کند، این یک شکست استراتژیک است. این چیزی است که من در انظار عمومی به آن اعتراف کردم. هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید آن را به‌عنوان یک موفقیت استراتژیک توصیف کنید.

مارک میلی اظهارات چند روز پیش جنرال فرانک مکنزی رییس پیشین فرماندهی مرکزی امریکا در مورد نحوه خروج نظامیان این کشور از افغانستان را تایید کرد و گفت که فرصت کافی برای بیرون شدن آنان از کابل وجود نداشت.

میلی گفته است: در مفهوم گسترده‌تر، جنگ شکست خورد. ما بیش از ۲۰ سال با طا-لبان و متحدان آن‌ها جنگیدیم. آن‌ها به‌دلایل زیادی در کابل پیروز شدند و ما زمان کافی برای رفتن نداشتیم؛ اما به طور حتم بسیاری از ما از ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ به بعد، پشیمانی‌های زیادی را متحمل شدیم.

مارک میلی که در پایان ماه سپتمبر بازنشسته می‌شود، از شجاعت دست اندرکاران امریکایی در روند تخلیه ستایش کرده است.

گفتنی است که جنرال مک‌کنزی نیز به تازگی گفت که امریکا با خروج از افغانستان مرتکب اشتباهات زیادی شد و باید در افغانستان نیرو داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا