آخرین اخباراسلایدشوافغانستانبرگزیدهپاکستانحکومتخبر های مهمعدلی قضایی

تبعه پاکستانی با صدها میلیون‌ افغانی ازکشورگریخت/ مقامات طا-لبان شریک او هستند

خبرگزاری دید: یک تبعه پاکستانی که با همکاری برخی مقامات طا-لبان در کابل فابریکه ذوب آهن ساخته بود، با میلیون‌ها افغانی بدهی فرار کرده است وی ۱۰ میلیون افغانی به برشنا و ۹۰۰ هزار دالر به افرادی که آهن‌کهنه را برای فروش جمع آوری می کنند، بدهکار است.

به نقل از شبکه اطلاع رسانی افغانستان مجموعه ای از اسناد و مدارک در این مورد در اختیار بخش پشتوی افغانستان اینترنشنال قرار گرفته است. براساس این اسناد‌ عبدالرحمان رحمانی، مدیر عملیاتی شرکت برشنا ، برای یک شهروند پاکستان به نام یونس تذکره برقی افغانی تهیه کرده بود. این شهروند پاکستانی حدود دو و نیم سال پیش با آقای رحمانی به طور مشترک یک فابریکه ذوب آهن در شهرک صنعتی ناحیه نهم شهر کابل راه‌اندازی نموده است.

اسناد و مدارک نشان می‌دهد این فابریکه که به نام این شهروند پاکستانی ثبت شده، ۱۰ میلیون افغانی به شرکت برشنا و ۹۰۰ هزار دالر به شهروندان  کشور که آهن کهنه می‌فروشند، بدهکار است.

در پی شکایت‌ها از این شهروند پاکستان،‌ دو ماه پیش ریاست مبارزه با جرایم وزارت داخله حکومت سرپرست او را بازداشت کرد. با این حال، مدیر عملیاتی برشنا با استفاده از نفوذ خود،‌ او را به اداره استخبارات کابل انتقال داد.

زین‌الله عابر، رییس دفتر سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله گروه حاکم، با فرستادن چندین نامه به اداره استخبارات خواستار ارجاع پرونده این شهروند پاکستانی به نهادهای قضایی حکومت سرپرست شد اما اداره استخبارات طا-لبان به نامه‌های وزارت داخله این گروه اعتنا نکرد در این حال عبدالحق وثیق، رییس عمومی استخبارات هم نامه‌ای به اداره استخبارات کابل مبنی بر ارجاع این دوسیه به محاکم قضایی فرستاد.

منابع طا-لبان به افغانستان اینترنشنال گفته اند که نامه آقای وثیق هم نادیده گرفته شد و عبدالطیف منصور، وزیر انرژی و آب حکومت سرپرست و عبدالرحمان رحمانی مدیر عملیاتی برشنا با استفاده از روابط شخصی بر عبدالحق وثیق فشار آورده و این شهروند پاکستانی را از اداره استخبارات کابل آزاد کردند. طبق معلومات، اکنون یونس به پاکستان فرار کرده است.

بر اساس این گزارش، آقای رحمانی از افراد نزدیک به عبدالطیف منصور، وزیر انرژی و آب طا-لبان است و با حمایت او به مدیریت اداره تجارتی شرکت برشنا منصوب شده است.

افغانستان اینترنشنال می گوید؛ آقای رحمانی نه تنها درفابریکه ذوب آهن با این شهروند پاکستانی شراکت داشت، بلکه در تعدادی از فابریکه‌ها در کجروالای پنجاب پاکستان نیز سهم و شراکت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا