آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثپاکستانجنگخبر های مهم

تحریک طا-لبان پاکستان؛ حمله بر خاک افغانستان را محکوم کرد

خبرگزاری دید: تحریک طا-لبان پاکستان TTP حملات هوایی پاکستان بر افغانستان را “بی‌رحمانه” خواند و محکوم کرده است. این گروه می‌گوید در حملات هوایی پاکستان در داخل افغانستان آوارگان وزیرستان هدف قرار گرفتند.

تحریک طالبان پاکستان در این بیانیه که بامداد دوشنبه ( ۲۸ حوت) منتشر شده گفته هزاران خانواده از وزیرستان مجبور به مهاجرت به افغانستان شدند و پاکستان هر از چندگاهی با بمباران خانه‌های آن‌ها مدعی حمله به طا-لبان پاکستانی می‌شود. بر اساس اظهارات منابع، حملات هوایی پاکستان حوالی ساعت سه بامداد امروز(۲۸ حوت) در ولسوالی سپیره ولایت خوست و ولسوالی برمل ولایت پکتیکا رخ داده است.

منابع دیپلماتیک پاکستانی هم در تماس با رسانه‌ها ضمن تایید گفتند که این حملات به مخفیگاه‌های افراد وابسته به حافظ گل بهادر، از فرماندهان تحریک طا-لبان پاکستانی انجام شده است.

حملات هوایی پاکستان در داخل خاک افغانستان در حالی انجام شده که ارتش پاکستان روز شنبه(۲۶ حوت) تائید کرد که دستکم هفت عضو نیروهای امنیتی این کشور در «حملات انتحاری متعدد» در وزیرستان شمالی و دو افسر در جریان درگیری با اعضای تحریک طا-لبان پاکستان کشته شدند.

مقام‌های پاکستان و طا-لبان تاکنون در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

تحریک طا-لبان پاکستان تائید کرده که نیروی هوایی پاکستان، مناطقی از ولایات خوست و پکتیکا را بمباران کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا