آخرین اخباراسلایدشوپاکستانجهان

تقلب در انتخابات پارلمانی پاکستان؛ افشا شد

یک مقام ارشد انتخاباتی پاکستان روز شنبه (۲۸دلو) به تقلب در انتخابات پارلمانی که حدودا یک هفته پیش برگزار شد و پیروزی روشنی را برای هیچ یک از احزاب رقیب رقم نزد اعتراف کرد. لیاقت علی چاتا، کمیسر راولپندی به خبرنگاران گفت؛ “مقامات در راولپندی، ایالت پنجاب، نتایج نامزدهای مستقل (تحت حمایت عمران خان) را که با اختلاف بیش از ۷۰هزار رأی پیشتاز بودند، تغییر دادند.”

به گزارش گاردین ، چاتا گفت آنقدر فشار روی او بود که به خودکشی فکر می‌کرد، اما پس از آن تصمیم گرفت به‌طور علنی نسبت به انجام تقلب اعتراف کند.

وی اظهار داشت: من مسئولیت تقلب در راولپندی را بر عهده می‌گیرم. من باید به خاطر جنایاتم مجازات شوم و سایر افراد دخیل در این جنایت نیز باید مجازات شوند.

این مقام ارشد پاکستانی همچنین رئیس کمیسیون انتخابات و رئیس دادگستری پاکستان را به نقش داشتن در تقلب متهم کرد. وی پس از صدور این بیانیه توسط پلیس دستگیر شد.

کمیسیون انتخابات پاکستان اتهامات این مقام درباره تقلب را رد کرده است؛ از سوی دیگرمحسن نقوی ، وزیر موقت پنجاب اعلام کرده دستور – تحقیق بی‌طرفانه –  دراین‌باره را صادر کرده است.

مخالفان دولت پاکستان عمدتا شامل حامیان عمران خان ، نخست وزیر سابق محبوس در زندان، بعد از انتشار گزارش‌ها درباره قطع شدن اینترنت تلفن همراه در روز انتخابات پارلمانی این کشور و طول کشیدن شمارش آرا به مدت ۲۴ ساعت، ادعای وقوع تقلب در انتخابات را مطرح کردند.

در پی برگزاری انتخابات پارلمانی در روز پنجشنبه ۱۹ دلو در پاکستان حزب نواز شریف ، نخست وزیر اسبق موسوم به – حزب مسلم لیگ نواز- هر چند به حزب اول پارلمان با بیشترین تعداد کرسی‌ها تبدیل شد اما نتوانست اکثریت کرسی‌ها را کسب کند و به اعلام ائتلاف با – حزب مردم پاکستان – و چند حزب کوچکتر برای آنکه بتواند دولت بعدی را تشکیل دهد پرداخت

با شروع اعتراضات سراسری در پاکستان، پلیس پنجاب ، نامزد مورد حمایت حزب تحریک انصاف، سلمان اکرم راجا را به دلیل شرکت در تظاهرات در لاهور دستگیر کرد. رجا یکی از بیش از ۱۰۰ نامزدی است که می‌گوید نتایج با آرای جعلی تغییر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا