آخرین اخبارافغانستانسیاست

مجلس نمایندگان میان رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله میانجیگری می‌کند

به دنبال ادامه اختلافات میان رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله بر سر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس نمایندگان روز گذشته با ابراز نگرانی، خواست در این مورد میان دو طرف میانجیگری کند.

به دنبال ادامه اختلافات میان رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله بر سر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس نمایندگان روز گذشته با ابراز نگرانی، خواست در این مورد میان دو طرف میانجیگری کند.
به گزارش خبرگزاری دید، نشست فوق‌العاده مجلس نمایندگان با مقامات وزارت‌های امور خارجه، امور مهاجرین و صحت عامه برگزار شده و در آجندای آن مبارزه با گسترش بیماری کرونا و حل اختلافات میان رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله مورد بحث قرار گرفت.
علی‌اکبر جمشیدی نماینده دایکندی در مجلس گفت که جنجال‌های انتخاباتی میان داکترعبدالله و رییس جمهور غنی مردم را نگران و ناامید ساخته است.
او خواستار آن شد که مجلس یک هیئت تاثیرگذار ۵ نفری ایجاد کند که این هیئت با سپیدار و ارگ در راستای از میان رفتن بُن‌بست سیاسی وارد گفت‌وگو شود.
جمشیدی افزود، تا پایان نیافتن جنجال‌های انتخاباتی و حل تنش‌های داخلی، هیچ پیشرفت در پروسه صلح و مذاکرات بین‌الافغانی نیز به میان نخواهد آمد.
او همچنین گفت که بیش‌ترین منفعت را از جنجال‌های انتخاباتی، طالبان و دشمنان کشور می‌برند.
عباس ابراهیم‌زاده معاون دوم مجلس نیز گفت که مردم از به میان آمدن حکومت دو سره شدیداً نگران می‌باشند و در یک هفته گذشته، حکومت در حالت توقف به سر می‌برد.
او نیز خواستار شد که یک گروه از نمایندگان برای میانجیگری بین داکتر عبدالله و رییس جمهور غنی ایجاد شود و به بُن‌بست به وجود آمده نقطه پایان بگذارد.
میر رحمان رحمانی، رییس مجلس‌نمایندگان نیز گفت که مجلس باید میان حکومت‌های موازی پا درمیانی کند و با هر دو طرف وارد گفت‌وگو شود.
رحمانی خاطرنشان کرد که در یک هفته گذشته حکومت به دلیل درگیر بودن در اختلافات سیاسی، هیچ کاری را به پیش نبرده است.
بر اساس گفته‌های رحمانی، بعد از تکمیل اعضای هیئت اداری و تعیین مُنشی برای مجلس، روی گزینش هیئت گفت‌وگوکننده صلح با ارگ و سپیدار بحث صورت خواهد گرفت.
از سوی دیگر، جنجال‌های انتخاباتی سایه‌ خود را بر گفت‌وگوهای صلح نیز به جا گذاشته و تاکنون حکومت موفق به تعیین هیئت گفت‌وگوکننده با طالبان نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا