آخرین اخبارافغانستانسیاست

جنرال مراد: سربازان در سنگر نان ندارند

مراد علی مراد، معیین ارشد پیشین وزارت داخله با انتقاد از حکومت می‌گوید که در شرایط کنونی سربازان در بدترین حالت قرار دارند و با شکم گرسنه در سنگر‌ها می‌جنگند.
آقای مراد امروز(سه‌شنبه، ۱جوزا) در مراسم معرفی معیین ارشد جدید وزارت داخله گفته است که دیشب در ولایت‌های دایکندی، خوست، بغلان، فراه، ارزگان، غزنی و چندین ولایت دیگر اوضاع امنیتی بسیار در حالت بد قرار داشت.
وی گفت که پولیس افغانستان در بدترین شرایط قرار دارد:« پولیس در بدترین شرایط قرار دارد که همین لحظه نان ندارند در ولایت غزنی خجالت می‌کشم که امروز به عنوان معیین ارشد وزارت داخله به مدت ده ماه در اینجا وظیفه اجرا کردم و نتوانستم شکم عسکر خود را سیر کنم. »
آقای مراد با ستایش از کارکرد نیروهای امنیتی گفت که امروزه سربازان پولیس در چندین ولایت اعاشه ندارند.
وی از معیین ارشد جدید وزارت داخله خواست که از تمام امکانات و داشته‌هایش در این نهاد برای پولیس استفاده کند.
نرسیدن امکانات و عدم توجه مقام‌های ارشد حکومت و نهادهای امنیتی به سربازان، همواره یکی از چالش‌های عمده فرا راه سربازان امنیتی افغانستان بوده است.
از سویی هم، طارق شاه بهرامی وزیر دفاع در این مراسم گفت که او به نمایندگی از رهبران حکومت افغانستان و رهبری سکتور امنیتی قدردانی می‌کند.
وی گفت که برای آقای مراد که وظیفه‌ جدیدش در آینده‌ نزدیک مشخص خواهد شد، آرزوی موفقیت می‌کند.
گفتنی است که روز گذشته جنرال مراد علی مراد معیین ارشد پیشین وزارت داخله از سمت‌اش برکنار شد وجنرال اختر محمد ابراهیمی، به عنوان معیین ارشد جدید وزارت داخله گماشته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا