آخرین اخبارجهانسیاست

حنا ربانی: مدارک دست داشتن افغان‌ها در حملات تروریستی پاکستان را با طا-لبان شریک کردیم

خبرگزاری دید: معاون وزیر خارجه پاکستان شهروندان افغانستان را به دست داشتن در حملات تروریستی متهم کرده و گفته که شواهد و مدارک را با طا-لبان شریک کرده است.

حنا ربانی کهر معاون وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه‌ای گفته که این یک واقعیت است که کسانی در افغانستان در بسیاری رویدادهای تروریستی در پاکستان دخیل هستند.

خانم کهر توضیح داده که اظهارات اخیر بلاول بوتو وزیر خارجه پاکستان در مورد افغانستان پیرامون «گزینه‌ها» به این معنی است که پاکستان این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در دفاع از خود اقدام کند.

کهر با بیان این‌که اطلاعات حملات در پاکستان از زمان تغییر رژیم در افغانستان «وحشتناک» است، بیان داشته است: وقتی می‌گوییم می‌توانیم همه گزینه‌ها را اعمال کنیم، گزینه‌های زیادی وجود دارد.

با این حال، او تصریح کرده که اقدام فراتر از مرزهای پاکستان گزینه اول یا حتی دوم یا سوم نیست.

وی موضع پاکستان را «تعامل، تعامل، تعامل» دانست.

وی افزوده که شواهد پاکستان در مورد دخالت اتباع افغان در حملات در خاک پاکستان و همچنین برخی شواهد خاص با مقامات طا-لبان در میان گذاشته شده است.

وی گفته که این افراد حتی با «ویزای صحی» وارد پاکستان شده‌اند.

او با اشاره با مذاکرات دولت این کشور با طا-لبان پاکستانی گفته است: پاکستان نمی‌تواند و نباید در مورد امنیت مردمش مصالحه کند.

کهر در مورد استفاده تروریست‌ها از تسلیحات امریکا و ناتو در ژوب گفته که این کار محصول جانبی خروج «عجولانه» ایالات متحده از افغانستان است.

گفتنی است که بر بنیاد گزارش‌ها پس از حمله تروریستی اخیر در خیبرپختونخوا که دست‌کم ٥٠ کشته برجای گذاشته است، پولیس پاکستان بازداشت و اخراج پناهجوان افغانستانی را شدت بخشیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا