آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

خلیلزاد به کابل آمد؛ با سیاسیون دیدار کرد

زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان امروز به کابل آمد و با سیاسیون کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان امروز به کابل آمد و با سیاسیون کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان چهار روز بعد از امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان امروز چهارشنه بوارد کابل شد.
دفتر مطبوعاتی حامد کرزی با نشر خبرنامه‌ای از دیدار رییس جمهور پیشین کشور با آقای زلمی خلیلزاد نماینده خاص ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان خبر داد.
در خبرنامه آمده است که در این دیدار که آقای راس ویلسن شارژدافیر سفارت امریکا در کابل نیز حضور داشت ضمن اینکه از سعی و تلاش آقای خلیلزاد و امضأ موافقتنامه صلح میان ایالات متحده امریکا و تحریک اسلامی طالبان تشکر و استقبال گردیده در مورد اقدامات بعدی در این عرصه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
حامد کرزی در این دیدار از سلسلۀ مشوره‌ها برای ترتیب لیست هیئت مذاکره کننده به منظور اشتراک در مذاکرات بین‌الافغانی و دریافت راه حل برای بحران موجود در کشور ابراز امیدواری کرد.
وی همچنان افزود: تأکید ما بر تأمین صلح سرتاسری و پایدار در کشور همراه با ایجاد حکومت واحد، متحد و قوی می‌باشد.
همچنان ریاست‌ اجرایی گفته‌است که آقای خلیلزاد با عبدالله عبدالله رییس اجرایی دیدار و گفت‌وگو کرده است.
داکتر عبدالله در صفحه فیسبوک‌اش نوشته است که در آغاز اعضای رهبری تيم ثبات و همگرایی از تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد که منجر به امضای توافق‌نامه صلح میان ایالات متحده و طالبان گردید تشکر و قدردانی کردند.
در ادامه راه‌های تطبیق توافق‌نامه صلح، مذاکرات بین‌الأفغانی، اعتمادسازی میان طرف‌ها، دست‌یافتن به صلح دایمی و نتایج انتخابات ریاست جمهوری مورد بحث قرار گرفت.
قرار است او با رییس جمهور غنی و سیاسیون نیز دیدار کند و درباره زمینه‌سازی برای برگزاری نشست بین‌الافغانی که در توافقنامه این کشور با طالبان آمده‌است، گفت‌وگو کند.
آقای خلیلزاد روز شنبه، ۱۰ حوت توافقنامه صلح با طالبان را به نمایندگی از امریکا امضا کرد. در این توافقنامه بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان، عدم استفاده از خاک افغانستان علیه امریکا، رهایی زندانیان طالبان از سوی افغانستان، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و آتش‌بس تاکید شده‌است.
گفتنی است که زلمی خلیلزاد در حالی به کابل آمده است که چهار روز پیش توافقنامه صلح میان امریکا و گروه طالبان بعد از ۱۸ ماه مذاکره امضا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا